سرویس: اقتصادی
کد خبر: 94081
|
08:40 - 1400/11/02
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

گلخانه‌ها ی استان اردبیل، در رتبه سوم کشور هستند/ فعالیت ۵۲ سرمایه‌گذار در شهرک های گلخانه ای استان اردبیل

گلخانه‌ها ی استان اردبیل، در رتبه سوم کشور هستند/ فعالیت ۵۲ سرمایه‌گذار در شهرک های گلخانه ای استان اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت ۱۰ شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی و دولتی در استان اردبیل خبرداد و گفت: تاکنون ۵۲ سرمایه‌گذار در 10 شهرک گلخانه ای استان اردبیل فعالیت می کنند.

به گزارش سبلان ما ،خلیل نیکشاد  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران  به تشریح وضعیت گلخانه های استان اردبیل پرداخت و گفت: با احداث و راه اندازی گلخانه‌ها در استان اردبیل  ۴۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب شده و ۷۰۰ هزار تن محصولات هم در استان تولید شده است.

وی متوسط تولید شهرک‌های گلخانه‌ای را در هر هکتار ۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت:۵۲ سرمایه‌گذار درشهرک یک هزار و ۶۰۰ هکتاری گلخانه‌ای مغان سرمایه‌گذاری کرده که عمده آنها بومی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت ۱۰ شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی و دولتی در استان اردبیل خبرداد و گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در استان تحت عنوان مرکز تحقیقات محصولات گلخانه‌ای ، سبزی و صیفی در اردبیل زمینه سار رشد و شکوفایی این صنعت در استان شده است.

وی درباره میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان افزود: صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه امسال به میزان ۱۳۵ هزار تن برآورد شده  که ۱۱۳ هزار تن آن سیب‌زمینی بوده است.

نیکشاد تولید محصولات گلخانه‌ای در استان  را ۲ هزار و ۵۰۰ تن در ۱۰ ماه امسال عنوان کرد و گفت:تاکنون هیچ محصول صادراتی استان  به کشورهای همسایه برگشت داده نشده است.

وی در زمینه اقدامات استانی صورت گرفته در توسعه گلخانه‌ها و سهم کشوری آن از میزان موفقیت گسترش گلخانه‌ها در استان نیز گفت: امسال استان اردبیل بر اساس رده‌بندی استان‌ها بر اساس سطح پیشرفت برنامه‌های ابلاغی طرح توسعه گلخانه رتبه سوم کشوری را پس از آذربایجان شرقی و تهران به خود اختصاص داده است.

وی در باره اهمیت توسعه گلخانه‌ها در استان نیز گفت: کشت گلخانه‌ای به‌عنوان روشی پیشرفته می‌تواند راهی مطمئن برای رونق کشاورزی بویژه در مناطق کم‌آب محسوب شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد