سرویس: سیاسی
کد خبر: 94084
|
11:29 - 1400/11/02
نسخه چاپی

آغاز روند شکست دمکراتها مقابل جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ امریکا

آغاز روند شکست دمکراتها مقابل جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ امریکا
اظهارات برجامی وزیر خارجه امریکا در مرحله نخست نشانگر سراغاز شکست و ناامیدی دمکرات ها در رویارویی انتخاباتی و مبارزات انتخاباتی با جمهوری خواهان در ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش سبلان ما ، آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشت خود به  رقابت انخاباتی پیش رو در آمریکا اشاره کرد و نوشت: بلینکن وزیر خارجه  آمریکا در اظهارات خود اعلام کرده است؛ بایدن در کسوت رئیس جمهوری خود کاری را که بخواهد انجام خواهد داد و کاری که نخواهد را انجام نخواهد داد و به ایران نیز تضمین نمی دهد.

این اظهارات برجامی وزیر خارجه امریکا در مرحله نخست نشانگر سراغاز شکست و ناامیدی دمکرات ها در رویارویی انتخاباتی و مبارزات انتخاباتی با جمهوری خواهان در ۲۰۲۴ ایالات متحده امریکا است. 

زنگ خطر برای شکست در انتخابات بعدی امریکا را نیز دمکرات ها شنیده اند و پیشی گرفتن میزان محبوبیت ترامپ و جمهوری خواهان از بایدن و دمکرات ها روی سکه شانس پیروزی رو در انتخابات ۲۰۲۴ امریکا به سوی جمهوری خواهان کشانده است.

 به نظر می رسد سناریوی امتیاز گیری سیاسی برجام بایدن در پیروزی انتخابات بی اثر بوده است و بایدن بدنبال راهکارهای بعدی خواهد بود،

شمارش معکوس دولت در احیای برجام هم شمارش معکوس برای توافق نبود بلکه این شمارش معکوس برای غرب هم به حساب می امد که تهران راهکارهایی را برای اقدامات خودش در بی اثر کردن تحریم های غرب خواهد داد و آن هم سفر به مسکو و رایزنی های اقتصادی و سیاسی و نقشه راه جدید در روابط تهران و مسکو بود، بنابراین ایران راه را  به خوبی پیش می برد و بدنبال افزایش سطح همکاری ها با مسکو است.

نکته بعدی اینکه امریکا ردیابی چگونگی روابط تهران و مسکو رو دنبال می کند یکی از این راهکار امریکا برای جلوگیری از روابط را به گسترش تهران پکن و مسکو عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت خواهد بود چرا که با وتو چین و روسیه روبرو می شود و چهره سیاسی امریکا را برای ایران بیش از بیش بدنام می کند.

 بنابراین بایدن سعی خواهد کرد چنین راهکاری و سناریویی را هم پیش بگیرد و حسن نیت خودش را برای توافق با تهران نشان دهد. 

اما به توافق نرسیدن با تهران یعنی بایدن به وعده های انتخاباتی خودش عمل نخواهد کرد که راهکار دیپلماسی را در وعده های انتخاباتی علیه تهران بکار گرفته بود از سویی دیگر نیز عدم حق رای ایران در سازمان ملل که بخاطر اعمال تحریم ها در عدم پرداخت پول نیز بوده است رفتار و حسن نیت امریکا را نیز بی اثر خواهد کرد.

 بنابراین امریکا درگیر عدم اجماع سیاسی در موضوع برجام است که نمی توانند در موضوع برجام با ایران به توافق برسند.

 رئیس جمهور ایران در سفر به مسکو از روابط و دیدگاه راهبردی تهران به مسکو و مسکو به تهران نیز پرده برداشت.

  گام های تحول در روابط تهران و مسکو رو به پیشرفت است بنابراین پازل جدید روابط سیاسی و اقتصادی پکن تهران و مسکو در حال انجام می باشد و امریکا نیز برای فرار از این اقدامات این سه کشور رو به بهبود روابط با متحدان اروپایی خود همچون المان و فرانسه خواهد رفت.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد