سرویس: اجتماعی
کد خبر: 94125
|
21:51 - 1400/11/04
نسخه چاپی

در نشست مجمع جهادگران استان اردبیل مطرح شد؛

گروه های جهادی تبیین محور  راه اندازی می شود/ لزوم تغییر تاکتیک در گروه های جهادی 

گروه های جهادی تبیین محور  راه اندازی می شود/ لزوم تغییر تاکتیک در گروه های جهادی 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل خواستار راه اندازی گروه های جهادی تبیین محور شد و گفت: امروز کشور نیازمند کار جهادی تبیین محور است تا با بصیرت افزایی در جامعه و شفاف سازی اخبار منتشر شده تبلیغات منفی دشمنان را که در فضای مجازی گسترده شده است خنثی شود.

به گزارش سبلان ما ، نشست مجمع جهادگران استان رادبیل با هدف تعامل گروه های جهادی و برگزاری هیات رئیسه دومین مجمع جهادی استان با حضور سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سجاد مردانه مسئول حرکت های جهادی شمالغرب بنیاد علوی، علی پیرجاهد مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل و مسئولین مجمع جهادگران شهرستان های استان اردبیل عصر امروز در سالن ولایت اردبیل به کار خود پایان داد.

گروه های جهادی،با توان استانی به رفع محرومیت های کلان همت کنند

سجاد مردانه مسئول حرکت های جهادی شمالغرب بنیاد علوی در مجمع جهادگران استان اردبیل  به تبیین فعالیت های بنیاد علوی در راستای کمک به حرکت های جهادی گروهای جهادی در کشور پرداخت و گفت: بنیاد علوی در کنار جهادگران است و با حمایت های مادی و معنوی خود تسهیلگر  فعالیت های جهادی برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی از جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت های مادی  بنیاد علوی از گروه های جهادی پرداخت و گفت: گروه های جهادی استان اردبیل در سالهای اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بودند  بطوریکه توانستند در کنار استان های جهادی خیز، همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان  و هرمزگان اعتبار خوب و مناسبی از بنیاد علوی اخذ کند.

مردانه در ادامه سخنان خود به آسیب شناسی گروه های جهادی استان اردبیل پرداخت و گفت: با اینکه استان اردبیل در این مدت رشد قابل توجهی در حرکت های جهادی داشته اما همچنان از ضعف های عدیده ای در رنج است.

وی با بیان اینکه در این مدت به جای جای استان اردبیل سفر کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های جهادی جهادگران استان اردبیل قرار گرفته است، گفت: مهمترین مشکل گروه های جهادی در حال حاضر با هم بودن  و تعریف یک پروژه مشترک کلان و تلاش جمعی برای حل محرومیت است.

مسئول حرکت های جهادی شمالغرب بنیاد علوی با بیان اینکه گروه های جهادی در تعربف پروژه های کوچک روستایی و شهری موفق عمل کرده اند گفت: گروه های جهادی برای رسیدن به نقطعه تعالی باید با هم بودن را تمرین کنند تا با توان استانی به رفع محرومیت های کلان بروند.

وی خواستار تقویت اتحاد بین گروه های شهرستانی و استانی شد و گفت: کار تشکیلاتی از ارکان موفقیت گروه های جهادی است.

مردانه به کارهای دانشجویی در زمینه حرکت های جهادی اشاره کرد و گفت: مجمع جهادگران استان اردبیل باید در زمینه پرورش جهادگران در تراز انقلاب و تقویت باهم بودن تدبیر کند تا با کار تشکیلاتی به سمت پروژه های کلان گام بردارد.

وی از مجمع جهادگران استان اردبیل خواست تا با فراهم کردن زمینه های لازم با محرومیت زدایی از گروه های جهادی  نسبت به جذب افرادی که می خواهند در کنار جهادگران ایفای نقش کنند، اقدام کنند.

گروه های جهادی تبیین محور  راه اندازی می شود

علی پیرجاهد رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل خواستار راه اندازی گروه های جهادی تبیین محور شد و گفت: امروز کشور نیازمند کار جهادی تبیین محور است تا با بصیرت افزایی در جامعه و شفاف سازی اخبار منتشر شده تبلیغات منفی دشمنان را که در فضای مجازی گسترده شده است خنثی شود.

وی از مجمع جهادگران خواست تا با بها دادن به شورای جهادی در شهرستان ها، راهگشای حرکت های جهادی ذر شهرستان ها شوند.

فعالیت های راهبردی، اولویت اول مجمع جهادگران بسیج

مهدی اصلانی رئیس مجمع جهادگران استان اردبیل نیز در نشست مجمع جهادگران استان اردبیل به بیان گزارش عملکرد مجمع جهادگران استان اردبیل در دوسال گذشته پرداخت و گفت: گفتمان سازی جهادی در جامعه، برگزاری منظم جلسات، سرکشی هیئت رئیسه سپاه استان اردبیل از عرصه های خدمت رسانی به مردم، صدور بیانیه ها، پیگیری تصویب قانون جهادگران، برگزاری نشست های مطالبه گری متعدد با نمایندگان استان در خصوص مشکلات گروه های جهادی بویژه با علی نیکزاد نائب رئیس مجلس و ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از جمله فعالیت های راهبردی مجمع جهادگران استان اردبیل در دوسال گذشته بود.

سهم جهادی استان اردبیل از نهادهای حمایتی اخذ شود

قوام صابری رئیس مجمع جهادی شهرستان اردبیل در این نشست به آسیب شناسی فعالیت مجمع جهادگران استان پرداخت و گفت: تا کنون سهم استان اردبیل علی رغم فعالیت های خوب و شایسته جهادگران در عرصه های عمرانی، آموزشی اجتماعی و فرهنگی  از بنیادهای حمایتی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد علوی اخذ نشده است.

وی با بیان اینکه مجمع جهادگران استان اردبیل در اخذ تسهیلات محرومیت زدایی همچون اعطای وام اشتغالزایی، اهدای جهیزیه موفق عمل نکره است، از اعضای منتخب جدید خواست تا با تعامل بیشتر  با نهادهای حمایتی تسهیلات بیشتری اخذ به به عموم مردم به ویژه نیازمندان برسانند.

هوشنگ مددی رئیس مجمع جهادگران شهرستان سرعین نیز به مشکلات موجود در زمینه اقتصادی و اجتماعی منطقه گردشگری سرعین پرداخت و گفت: راه های صععب العبور مهمترین دلیل عدم صدور محصولات این منطقه، درآمدزایی و اسشتغال آفرینی برای اقشار کم درامد است.

وی با بیان اینکه مجمع با اتخاذ تدابری راهبردی می تواند نسبت به احداث پل در مسیرهای صعب العبور، این مناطق را از تنگناها برهاند گفت: این کار نیازمند تعامل گروه های جهادی با دستگاه های اجرایی است.

احصاء 250 مسئله مهم استان اردبیل توسط دانشجویان جهادگر

امانی از اعضای مجع جهادگران بسیج دانشجویی به احصاء مشکلات استان توسط دانشجویان جهادگر اشاره کرد و گفت: 250 مسئله مهم استان توسط دانشجویان جادگر شناسایی و تدوین شده که آماده ارائه به گروه های جهادی سراسر استان برای اقدام و حرکت های جهادی است.

وی خواستار افزایش سهمیه گروه های جهادی مسئله محور شد و گفت: جذب حامیان حمایتی باید اولویت گروه های جهادی مسئله محور شود.

امانی با بیان اینکه دانشجویان جهادگر در زمینه شناسایی نهادهای حمایتی نیز موفق عمل کرده اند گفت: 25 نهاد حمایتی دارای بودجه فرهنگی شناسایی شده است که می توان با تعامل با نهادها و هدایت منابع مالی کارهای شیسته ای در مناطق محروم انجام داد.

وی خواستار تقویت بانک جهادی در استان شد و گفت: تین بانک راهگشای گروه های جهادی در عرصه های مختلف پیش رو است.

لزوم تغییر تاکتیک گروه های جهادی /تربیت نسل، بهترین ملاک برای گروه های جهادی برتر

جمال مددی رئیس مجمع جهادگران شهرستان نمین نیز در این نشست خواستار تغییر تاکتیک گروه های جهادی شد و گفت: برای ایجاد انگیزه بیشتر در جهادگران باید تاکتیک های وجود تغییر پیدا کند تا با تقویت بیشتر وحدت بین گروه های جهادی ، زیبایی ها را پر رنگ تر کرده  و با انگیزه سازی در نسل جوان شاهد تزریق جهادگران جوان به عرصه  فعالیت شد

وی با بیان اینکه کشور نیازمند گروه های جهادی جوان، مومن انقلابی و مطالبه گر است، گفت: تربیت نسل بهترین ملاک برای گروه های جهادی برتر است.

رئیس مجمع جهادگران شهرستان نمین با بیان اینکه تربیت نیروی جهادی خلاق، مومن و مطالبه گر از اهداف گروه های جهادی است، از مجمع جهادگران خواست تا بصیرت افزایی بین جهادگران را در دستور کار خود قرار دهند.

 مجمع جهادگران در راستای حل مشکلات گروه های جهادی تلاش کنند

عباس نوظهور جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به تشریح دستورالعمل انتخابات مجمع جهادگران استان اردبیل پرداخت و گفت: مجمع جهادگران استان از 8 عضور تشکیل یافته که سه عضو آن انتصابی و 5 عضو انتخابی است.

وی با بیان اینکه رئیس و جانشین سازمان بسیج سازندگی در مجمع حضور دارند گفت: یک نفر  به نمایندگی از اقشار 22 گانه بسیج به صلاحدید فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این مجمع حضور دارند.

نوظهور به مسئولیت های مجمع جهادگران نیز اشاره کرد و گفت: مسئول کارگروه های تخصصی، مسئول آموزش و کیفی سازی، مسئول نظارت و بازرسی 5 عضوی هستند که توسط مسئولین گروه های جهادی عضو مجمع انتخاب می شوند.

وی به کارگروه های مجمع جهادی نیز اشاره کرد و گفت: کارگروه های پدافند غیرعامل،آسیب های اجتماعی، فرهنگ، هنر و رسانه، اقتصاد مقاومتی و اشتغال،  خواهران و علمی وآموزشی از جمله کارگروه های مجمع جهادگران است 

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه رقابت در کارگروه های بهداشت و سلامت، اقتصاد و آسیب های اجتماعی فشرده است، گفت: امیدواریم اعضای انتخابی جدید با تمام توان در راستای حل مشکلات گروه های جهادی و خدمت بی منت به مردم تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد