سرویس: سیاسی
کد خبر: 94333
|
21:21 - 1400/11/18
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

عظمت انقلاب، در خدمات علمی است/ معامله روی استاد و علم ممنوع است

عظمت انقلاب، در خدمات علمی است/ معامله روی استاد و علم ممنوع است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی، در خدمات علمی است، به تبیین ویژگی های دانشگاه آرمانی پرداخت و گفت: معامله بر روی استاد و علم ممنوع است چراکه منافع یک کشور به خطر می افتد.

به گزارش سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب که عصر امروز  در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد  گفت: تنها راه برای حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و  ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور، علم است.

این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با بیان اینکه بهتر است عصاره مقالات علمی همایش ها به منشوری ثابت تبدیل شود، گفت: در برهه ای که سرعت تحولات، همه چیز را به هم ریخته است، ثبت آمال و آرزوهای ملت بزرگ ما لازم و ضروری است.

وی به لزوم اشتراک در عقول دیگران پرداخت و گفت: این اشتراکات امروز به اساس تصمیم گیری  تبدیل شده است.

آیت الله عاملی با بیان اینک دانشگاه های ما امروز باید پایاپای با تحولات علمی کشور حرکت کنند، گفت: امروز تکرار مطالب، کارایی کمتری دارد و  ما ناگزیر هستیم برای بقا و ادامه مسیر خود  به اختراعات و ابتکارات و یافته های تازه علمی  روی بیاوریم.

وی از دانشجویان خواست در نگارش پایان نامه های خود از کوچ مطالب اجتناب کرده با نوآوری به سمت یافتن تازه های علم و دانش بروند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تازه های علمی باید در دانشگاه های ما موج بزند، گفت: باید پایاپای با تحولات علمی جهان حرکت کنیم  تا در گذر زمان همچون برف آب نشویم.

وی با بیان اینکه تنها با علم است که می توان از استقلال  کشور صیانت کرد، گفت: دست یابی به جایگاه جهانی نیز در گرو دستیابی به علم و دانش است.

این مبلغ اسلامی اهمیت فرصت سازی در برهه فعلی را متذکر شد و گفت: نباید یک روز هم از تحولات روز عقب بمانیم.

وی در ادامه سخنان خود به علت افول کشور از شکوه گذشته و تاریخی خود پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، آخرین فرصت ما برای برگشت به جایگاه واقعی خود در چینش ملت ها است.

آیت الله عاملی به تبیین اهمیت و ارزش علم و دانش برای اقتدار کشور پرداخت و گفت: علم قدرت آفرین است و هرکس صاحب علم و دانش نباشد مورد حمله قرار گرفته و مغلوب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشغال خرمشهر در ادوار مختلف توسط کشور های مستبد اشاره کرد و گفت: اقلیم کردستان که زمانی جزو ایران بزرگ بود، به دلیل از دست دادن توان علمی، اقتصادی و سیاسی دولتمردان وقت، تجذیه شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه بخش عمده نخبگان کشور باید از دانشگاه های آرمانی ما برخیزد، گفت: رتبه شایسته بین المللی یکی از معیارهای دانشگاه آرمانی است.

وی با بیان اینکه بهترین اساتید باید در دانشگاه آرمانی به کارگرفته شوند، گفت: معامله بر روی استاد و علم ممنوع است چراکه منافع یک کشور به خطر می افتد.

آیت الله عاملی تاثیر قدرت روحی استاد بر شاگرد را متذکر شد و گفت:هرکس به جایی رسیده است به خاطر تاثیر قدرت روحی استاد خود بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) معجزه رسالت خاتمیت است، گفت: تجلی قدرت روحی استاد بر شاگرد را می توان در شاگردی امیرالمومنین امام علی(ع) نزد خاتم الانبیا یافت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه استاد آرمانی از تعهد و تخصص خاص برخوردار است، گفت: استاد آرمانی دغدغه قدسی دارد.

وی به طبیعت انسان اشاره کرد و گفت: انسان بدون اینکه خود بفهمد و بداند از محیط اطراف تاثیر می پذیرد  و این تاثیرپذیری بر روح وی نیز اثر می گذارد.

امام جمعه اردبیل جبران عقب ماندگی 500 ساله کشور را در کار جهادی دانست و گفت:  کار جهادی نیز مستلزم داشتن دغدغه از روی دلسوزی برای کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ما باید در مسیر حل مشکلات جامعه و کشور حرکت کنند، گفت: دانشگاه ها باید از نظریه پردازی به سمت ارائه کابرد و دستیابی به تکنولوژی های روز  حرکت کنند تا بتوانند سرنوشت کشور را تغییر داده  و به سمت پیشرفت  و تعالی سوق دهند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه گره های صنعتی کشور باید توسط دانشگاه ها باز شود، گفت: دانشگاه آرمانی در واقع می تواند غرور ملت ایران را احیا کند.

وی با بیان اینکه تکرار مباحث انتزاعی اموز راهگشا نیست گفت: مقدس اردبیلی اولین دانشمندی بود که در کشور ،کلاس تیزهوشان را ابداع و مبادرت به تربیت دانشمدان دغدغمند کرد.

امام جمعه اردبیل ارز خوری برخی کالاها را عیب و خسران برای کشور دانست و گفت: دانشگاه آرمانی می تواند با ابداعات خود، راهکارهایی برای افزایش کیفی تولید کالاهای وارداتی ارائه داده و با اتخاذ تدابیر ویژه، هزینه های تولید را نیز کاهش دهد.

وی ایجاد فضای سالم تربیتی را به عنوان مهمترین رکن برای دانشگاه آرمانی نام برد و گفت: عقلانیت در رفتار موج می زند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دانشگاه  راه انداز جریان فرهنگی در جامعه است، گفت: دانشگاه آرمانی دانشگاهی است که از جوانان جامعه امانت داری کرده و جوان با حیا و با عفت را همانگونه که تحویل گرفته با معرفت افزایی و اخلاق مداری بیشتر در کنار مهارت افزایی و دانش افزایی تحویل خانواده و جامعه دهد.

وی با بیان اینکه خلاصه کلام خدا عدالت و صدقت است، گفت: غیرت ملی در دانشگاه ها باید به اوج خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه گِره های ذهنی در دانشگاه ها بازشدنی است به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در جمع های دانشجویی در دل دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  تنها با کار فرهنگی می توان قفل صندوق های بسته را باز کرد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حجاب نیز اشاره کرد و گفت: ما در حجاب در سطح جهانی حرف برای گفتن داریم بنابراین باید واکنش ما به مبحث حجاب، هجومی باشد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه علما مرزبانان علمی و عقیدتی کشور هستند، گفت: باید از محیط دانشگاه برابر رگه های انحرافی صیانت کرد.

وی به لزوم  کسب بصیرت سیاسی در دانشگاه ها پرداخت و گفت: بصیرت افزایی حرف اول در میادین جنگ روحی، روانی و نرم را می زند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در محیط های علمی و دانشگاهی باید فلسفه شعار مرگ بر آمریکا تبیین شود گفت: مقصود  ما در این شعار تاریخی و جهانی، جهانخواران موجود در کشور آمریکا است و ملت آمریکا مطرح نیست.

وی خواستار تضارب آراء شدو گفت: باید از تجربیات موفق استفاده شود چراکه این تجربیات منجر به کشف راه های کم هزینه برای پیشبرد اهداف می شود.

 

انتهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد