سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 94431
|
20:11 - 1400/11/24
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبرداد؛

نشان‌واره کنگره شهدای استان اردبیل 5 اسفندماه رونمایی می‌شود/ دریافت 66 اثر هنری از 8 استان کشور

نشان‌واره کنگره شهدای استان اردبیل 5 اسفندماه رونمایی می‌شود/ دریافت 66 اثر هنری از 8 استان کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از پایان مرحله نهایی داوری فراخوان نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبرداد و گفت: نشان واره برگزیده 5 اسفندماه در اردبیل رونمایی می‌شود.

عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، از پایان مرحله داوری فراخوان نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبرداد و گفت: نشان‌واره کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل 5 اسفندماه همزمان با یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در اردبیل رونمایی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت برگزاری فراخوان برای طراحی نشان‌واره ویژه کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل پرداخت و گفت: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا، مردمی کردن بزرگترین رویداد فرهنگی مرتبط با شهدا در استان‌ها است.

بحرالعلومی با بیان اینکه مردم پایه‌گذار انقلاب اسلامی هستند، گفت: این مردم بودند که با بسیج همه امکانات خود در 8 سال دفاع مقدس به صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخته و در برابر قدرت‌های ظالم ایستادگی کردند.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی شهدای استان اردبیل با بیان اینکه در تاریخ 43 ساله انقلاب اسلامی، مردم همواره در همه صحنه‌ها حضور مثمر ثمری داشتند، گفت: فراخوان طراحی نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز بصورت مردمی برگزار شد تا اولین اقدام در راستای برگزاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل نیز با حرکتی مردمی آغاز شود.

نوید اچگان مسئول دبیرخانه نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز به تشریح جزئیات این فراخوان هنری پرداخت و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد طرح پوستر فراخوان نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل  در 13 دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در کنگره هنری شعر "اورک‌لر سرداری" که با حضور شاعران شمالغرب کشور در سالن ولایت اردبیل برگزار شد رونمایی و در فضای مجازی، توسط خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شد.

وی گفت: بعد از پایان مهلت یک ماهه فراخوان، 66 اثر هنری از 35 هنرمند از 8 استان به دبیرخانه فراخوان نشان‌واره واصل گردید.

مسئول دبیرخانه فراخوان نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل به بخش داوری آثار نیز اشاره کرد و گفت: بعد از  مرحله کیفیت سنجی و تعیین اصالت آثار، اثار کپی‌برداری شده و اقتباس شده از آثار دیگر و دارای مشابه استخراج و از مرحله نهایی حذف شدند.

وی با بیان اینکه آثار راه یافته به مرحله دوم کدگذاری شدند تا عدالت در داوری برقرار شود، گفت: در این مرحله  60 اثر بعد از کار کارشناسی  و نقد و بررسی توسط هنرمندان نام آشنای استانی آقایان رحمان مجرد و بهرام بابایی که از اساتید بین المللی عرصه تجسمی وگرافیک هستند، تعداد 11 اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند.

علیرضا حسن‌زاده دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز به مفاد فراخوان نشان‌واره اشاره کرد و گفت: طبق فراخوان اعلام شده،، طی جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل برگزار خواهد شد، ضمن تجلیل از صاحبان آثار راه‌ یافته به مرحله نهائی، نشان‌واره برگزیده به عنوان نشان ویژه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل انتخاب و در 5 اسفندماه همزمان با یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر که با حضور میهمانان کشوری در حسینه ثارالله برگزار خواهد شد رسما رونمایی می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد