سرویس: سیاسی
کد خبر: 94599
|
11:05 - 1400/12/11
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

احساس جمعی ، ثروتی بالاتر از نفت است/ دانشگاه ها، مغز عقلانیت و متفکر جامعه هستند

احساس جمعی ، ثروتی بالاتر از نفت است/ دانشگاه ها، مغز عقلانیت و متفکر جامعه هستند
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مراکز آموزشی برای ما بسیار حیاتی و مهم هستند، گفت: مراکز آموزشی ما اعم از دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید عزت و استقلال کشور را حفظ و حاکمیت ملی را ارتقا دهند.

به گزارش سبلان ما ،آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با سرپرست دانشگاه گیلان، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان و اردبیل ضمن تبریک مبعث نبی اکرم(ص)، محاصره تکنولوژی را ظلمی فراتر از محاصره اقتصادی نسبت به بشریت دانست و گفت: دانشگاه ها باید ضمن توسعه علمی، در خصوص ساخت کادر آرمانی برای آینده کشور نقش ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید خروجی مشخصی داشته باشد، افزود: مدیریت منابع انسانی حرف اول را در توسعه می زند و در همین خصوص ارزش افرادی که شایستگی تبدیل علم به ثروت را دارند، باید دانسته شود.

عاملی احساس جمعی را ثروتی بالاتر از نفت دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم نسلی را پرورش دهیم که احساس جمعی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مراکز آموزشی برای ما بسیار حیاتی و مهم هستند، گفت: مراکز آموزشی ما اعم از دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید عزت و استقلال کشور را حفظ و حاکمیت ملی را ارتقا دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل دانشگاه ها را مغز عقلانیت و متفکر جامعه معرفی کرد و افزود: بالاترین تکریم یک ملت این است که افراد عاقل در مراکز تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه منشور دانشگاه آرمانی توسط دانشگاه محقق اردبیلی تدوین شده است، ادامه داد: از سایر دانشگاه ها نیز انتظار می رود این منشور را مطالعه و تکمیل نمایند.

عاملی با بیان اینکه اصلی ترین مطالبه مردم از مسئولان ایجاد فضای سالم تربیتی است، افزود: دانشگاه ها دست به دست هم دهند و گره های موجود در جامعه را در ابعاد مختلف باز کنند.

دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه های ما باید دانشگاه های اسلامی جامعه محور باشند، گفت: برنامه دانشگاه گیلان نیز در راستای موضوع دانشگاه آرمانی مطرح شده در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه دانشگاه را باید به معنای واقعی اسلامی کنیم، افزود: ضروری است ذهنیت و ساختار اسلامی بودن را به دانشگاه ها برگردانیم.

نجفی با بیان اینکه دبیرخانه حوزه و دانشگاه در دانشگاه گیلان تاسیس شده است، تصریح کرد: باید به نحوی عمل کنیم تا دانشگاه گره های موجود در جامعه را باز نکند.

دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه توجه به جوانان و دانشگاه نشان از عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به دانشگاهیان دارد، گفت: آیت الله عاملی اواخر سال گذشته اجرای برنامه ای با موضوع دانشگاه آرمانی را به دانشگاه محقق اردبیلی ارائه کرد و با هماهنگی میان دانشگاه های استان، بیش از ۱۰۰ برنامه آماده اجرا در این خصوص شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با حضور شخصیت های کشوری، وبینارهای مختلف به منظور تبیین دانشگاه آرمانی برای دانشجویان، دوره های مهارتی برای کارکنان، دوره های اندیشه تمدن ساز، معرفی کتاب، اختصاص قسمتی از نشریات دانشگاه برای تبیین دانشگاه آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه های استان، افزود: همایش ملی دانشگاه آرمانی نیز با پذیرش بیش از ۱۰۰ مقاله از بیش از ۲۰ دانشگاه کشور با پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سخنرانی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گفتنی است در ادامه دکتر محمد حسن زاده رئیس و دکتر فرشاد کیوان بهجو دبیر علمی اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی به ارائه گزارشی در خصوص این همایش پرداختند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد