سرویس: سیاسی
کد خبر: 94618
|
10:46 - 1400/12/12
نسخه چاپی

جهاد تبیینی که جهانی شد

راهبرد "عدم اعتماد به آمریکاِ" رهبر انقلاب؛ دستاورد بین المللی ایران/ وقتی اوکراین با طناب پوسیده آمریکا به چاه ناتو رفت

راهبرد "عدم اعتماد به آمریکاِ" رهبر انقلاب؛ دستاورد بین المللی ایران/ وقتی اوکراین با طناب پوسیده آمریکا به چاه ناتو رفت
اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو مواهبی که برای حفظ امنیت و استقلال در اختیار داشت با غرب و آمریکا معامله کرد.

به گزارش سبلان ما ، به نقل از تیتریک، این روزها پیش بینی های رهبر عزیزمان در زمینه اشتباه بودن اعتماد به وعده های سیاسی سران آمریکا در رسانه های داخلی و خارجی که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند، به یک دستاورد سیاسی بین المللی مبدل شده است. 

آمریکا را مافیاهای مختلفی از جمله مافیای سلاح اداره می کند و برای فروش سلاح به دنبال ایجاد جنگ است، هر کشوری که تصور می کند چتر حمایت آمریکا بر سر آن است اشتباه میکند، همان اشتباهی که اوکراینی ها با فریب وعده ها کردند.

آمریکا درصدد تجزیه روسیه 

سفیر سابق ایران در مکزیک، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ریشه جنگ در اوکراین توطئه های آمریکا است. پس از سقوط اتحادیه جماهیر شوروی و جدایی اوکراین، قرار شد این کشور به ناتو ملحق نشده و علیه روسیه اقدامی نشود.

محمد حسن قدیری ابیانه ادامه می دهد؛ آمریکایی ها خلاف وعده ای که داده بودند عمل کردند و انقلاب رنگین راه انداختند. آنها دولت های دست نشانده مانند اوکراین را روی کار آوردند و به سناریوی توطئه های خود ادامه دادند.

وی اظهار داشت: روسیه چاره ای جز اقدام نظامی ندید، البته سیاست آمریکا با اضمحلال شوروی تمام نشد. روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر وسعت بوده و آمریکایی ها به دنبال تجزیه آن هستند و روسیه هم این مسئله را می داند.

مستیِ سیاسی ولودیمیر زلنسکی

همچنین یک دکتری علوم سیاسی به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سیاسیون اوکراین مقصرین اصلی شکست تلخ مردم هستند چرا که محاسبات آنها غلط از آب درآمد و در معامله با غرب باختند، مردم اوکراین علت ناکامی را از سران خود مطالبه کنند.

حسن محبتی با اشاره به اینکه اوکراین ارزش استقلالی که به دست آورده بود را نتوانست حفظ کند، ادامه داد: این کشور به جای کشورگشایی در اندیشه آرزو گشایی بود. اوکراین به ناتو پناه برد و بمب افکن ها و کلاهک های هسته ای را از دست داد.

وی ادامه داد: اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو مواهبی که برای حفظ امنیت و استقلال دراختیار داشت با غرب و آمریکا معامله کرد و قطعا وضعیت امروز اوکراین تجریه آینده بسیاری از کشورهای آسیایی خواهد بود.

رهبری مقابل مبادله توان دفاعی در برجام ایستاد 

کارشناس مسائل سیاسی دیگری هم در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" می گوید؛ وضعیت فعلی اوکراین آینه عبرتی برای تمامی کشورهای دنیاست. کشور اوکراین بعد از فروپاشی شوروی سابق به استقلال در زمینه های سیاسی، امنیتی و دفاعی رسید.

مرتضی مقتدری ادامه داد: با انقلاب رنگین به سمت آمریکا و غرب گرایش پیدا کرد و امروز به جایی رسیده که توان مقابله با روسیه را ندارد. آمریکا برای ایجاد تنش روسیه به اوکراین نزدیک شد و آن را وابسته به ناتو کرد.

مقتدری اظهار داشت: استکبار مهمترین عامل ایجاد جنگ بین این دو کشور بوده و درس بزرگ جنگ اوکراین این است که توان دفاعی و نظامی هر کشوری عامل قدرت آن است، بنابراین هیچ گاه قدرت امنیتی را فدای وابستگی نکنیم.

وی  تصریح کرد: اوکراین با دادن امتیاز به ناتو و استکبار، توان دفاعی خود را نابود کرد و آنها پشتش را خالی کردند. غربگرایان داخلی هم سالها می خواستند توان دفاعی کشور را در برجام مبادله کنند اما با تدبیر به موقع رهبری جلوی این ناکامی ها گرفته شد.

اوکراین با طناب پوسیده ناتو به چاه افتاد 

یک کارشناس مسائل سیاسی هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ناتو و آمریکا در ابتدا تلاش کردند که سپرهای دفاعی اوکراین را با انجام معاهده های امنیتی و حمایتی پایین بیاورند و در نهایت همین عمل باعث نابودی آن کشور شد.

محمد منتظری ادامه داد: اوکراین در زمان شوروری دارای مجهزترین موشک ها و تجهیزات نظامی بود، اما با وابستگی به ناتو تمام اقتدار نظامی خود را در صحنه نبرد از دست داد و اکنون هیچ سلاحی برای حمایت از خود در جنگ روسیه ندارد.

این کارشناس ادامه داد: افرادی که به طناب پوسیده آمریکا و اروپا امید بسته اند، از خواب غفلت بیدار شوند و چهره واقعی آمریکا و غرب را مشاهده کنند چرا که راز موفقیت نظام جمهوری اسلامی، همین ایستادگی و مقاومت است.

منتظری تصریح کرد: کشور یمن در برابر مستکبران، مقاومت کرد و امروز عزت این کشور حفظ شده است و تا رسیدن به پیروزی فاصله چندانی ندارد، اما کشورهایی که به دنبال سازش هستند قطعا سرنوشت تاریکی پیش رو دارند.

در خاتمه باید گفت آنچه تا کنون کشور ایران را از موانع و گردنه هایی که دشمنان پیش روی آن قرار داده اند به سلامت عبور داده وجود رهبری است که پیش بینی ها و راهبردهایش همواره در مورد آمریکا کلید موفقیت کشورمان بوده است. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد