سرویس: ورزشی
کد خبر: 94662
|
20:22 - 1400/12/15
نسخه چاپی

اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» در اردبیل برگزار شد

اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» در اردبیل برگزار شد
اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» با دریافت 120 مقاله تخصصی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ،دکتر داود سیف‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در همایش  ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» که در این دانشگاه برگزار شدگفت: گروه تربیت‌بدنی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی از پتانسیل علمی و عملی برخوردار است و این دانشکده در مسیر صحیحی حرکت می‌کند و در برگزاری همایش پیشرو است.

وی با بیان اینکه تلفیق علم و عمل باعث می‌شود که خروجی‌ها قابل‌توجه باشد، اضافه کرد: باید نتایج پژوهش‌ها و مقالات ارسالی به همایش‌ها در جامعه پیاده‌سازی شود.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: روح انسان زمانی لذت می‌برد که قلب او سالم باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که بدن سالم نیازمند تمرین و ورزش است، رسیدن به کمال انسانی و معرفت نفس هم نیازمند تمرین و ممارست است.

دکتر محمد نریمانی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» هم گفت: وقتی علم و تجربه باهم ترکیب شود، خروجی بهتری به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود، تصریح کرد: در فعالیت‌های پژوهشی، گروه و دانشکده نقش‌آفرین هستند و فعالیت‌های پژوهشی تنوع زیادی دارد.

نریمانی با بیان اینکه در حوزه پژوهش به‌صورت تک‌بعدی عمل نمی‌کنیم، اضافه کرد: اهداف نامحسوس و محسوس را در همایش‌ها پیگیر هستیم که اهداف نامحسوس به‌صورت بلندمدت بوده و اهداف محسوس کوتاه‌مدت است.

دکتر معرفت سیاه کوهیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی و یکی از سخنرانان کلیدی این همایش گفت: آمادگی قلبی - تنفسی به معنای جذب، انتقال و مصرف اکسیژن است.

وی با اشاره به فواید اکسیژن‌گیری بیشتر تصریح کرد: بهبودبخشی جریان خون به سمت عضلات، بازتوزیع جریان خون، افزایش بهبود تهویه و افزایش برون دهی قلبی از جمله این فواید است.

دکتر مهرداد محرم زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی و سخنران کلیدی این همایش هم تصریح کرد: جامعه‌ای که قابلیت سلامت سازی اجتماعی را نداشته باشد قادر به هدایت برای برخورداری از سلامتی کامل را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: نبود یک برنامه مدون برای تقویت سلامت اجتماعی باعث می‌شود که روی سلامت جسمی فردی متمرکز شده و از سلامت اجتماعی غفلت کنیم.

لازم به ذکر است که این همایش به‌صورت مجازی و حضوری برگزار و در چندین پنل تخصصی هم مقالات ارائه شد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد