سرویس: اجتماعی
کد خبر: 94734
|
08:09 - 1400/12/21
نسخه چاپی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

شهریار، الگوی سیاستگذاری ارتباط میان شاعران فارسی و ترکی زبان شود/ لزوم اجرای ادبیات فارسی بصورت آیین مند در کشور

شهریار، الگوی سیاستگذاری ارتباط میان شاعران فارسی و ترکی زبان شود/ لزوم اجرای ادبیات فارسی بصورت آیین مند در کشور
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: شهریار شاعر اصیل آذربایجان و غیرتمند و تمام عیار ایران زمین است که می تواند الگوی سیاستگذاری ما در غنا بخشیدن به ارتباط میان شاعران زبان فارسی و ترکی شود.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه محفل شعرخوانی گنج سخن در گفتگو باسبلان ما ، به لزوم برگزاری محافل ادبی با حضور شاعران توانمند استان ها در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست های ماهانه با شاعران استان های کشور و جلسات مشترک شعرخوانی منجر به تعالی شعر معاصر می شود.

وی به غنای شعر شهریار به  عنوان نمونه ای از شاعران آذربایجان در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: شهریار شاعر اصیل آذربایجان و غیرتمند و تمام عیار ایران زمین است که می تواند الگوی سیاستگذاری ما در غنا بخشیدن به ارتباط میان شاعران زبان فارسی و ترکی شود.

حداد عادل با بیان اینکه همه اندوخته و اندیشه های ما در وجود مبارک شهریار متبلور شده است، گفت: امروز  اشعار شهریار در میان فارسی زبانان و ترکی زبانان جهان شناخته شده و زبانزد خاص و عام است.

وی به دیدارهای خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب، شعر «حیدربابا» شهریار را از حفظ خوانده و برای من تفسیر می کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به شعر «علی ای همای رحمت» شهریار نیز اشاره کرد و گفت: این شعر فاخر نیز در میان فازسی زبانان جهان مشهور است

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: زبان  و ادبیات فارسی به صورت آیین مند در کشور اجرا شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد