سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 94875
|
14:11 - 1401/01/07
نسخه چاپی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

روز جهانی تئاتر، فرصت تکریم هنرمندان صادق در عرصه نمایش است/ تئاتر با جان‌مایه عشق و ایمان بر نقش ها جان می بخشند

روز جهانی تئاتر، فرصت تکریم هنرمندان صادق در عرصه نمایش است/ تئاتر با جان‌مایه عشق و ایمان بر نقش ها جان می بخشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از روز جهانی تئاتر بعنوان فرصتی برای تکریم تلاش‌های ماندگار هنرمندان صادق نام برد و گفت: تئاتر در انتقال مفاهیم ارزشی به انسان نقشی بی بدیل دارد و مایه سعادت و رستگاری بشر است.

عبداله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت: تلاش های ارزنده هنرمندان افتخارآفرین استان در اعتلای نمایش در شهرهاى مختلف استان  ستودنی است.

وی با بیان اینکه تئاتر، هنری والا و ارزشمند است، گفت: تئاتر  در میان هنرها از ارزش و قداست خاصی برخوردار بوده و دارای جایگاه ویژه ای است که از آن به عنوان هنری انسانی و مانا یاد می شود. 

بحرالعلومی  گفت: تئاتر به جهت نقش و رسالتی که در زندگی انسان ها دارد مایه سعادت و رستگاری بشر است چراکه در انتقال مفاهیم ارزشی و انسانی نقشی بی بدیل را ایفا می کند. 

وی در ادامه سخنان خود از روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی بعنوان  فرصتی برای تکریم تلاش‌های ماندگار هنرمندان صادق نام برد و گفت: تئاتر با جان‌مایه عشق و ایمان بر نقش ها جان می بخشند و فروغ و شکوه صحنه‌های نمایش را به نمایش می‌گذارند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن ادای احترام به شهدای هنرمند که اوج عشق و ارادت‌شان به این آب و خاک و نظام مقدس را در هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حریم ولایت و حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام، مرزها و جان مردم این سامان، به زیبایی تمام به نمایش گذاشتند و به فوز عظیم شهادت نائل شدند، گفت: هنرمندان فقید تئاتر استان نیز هر یک سهم مهمی در اعتلای هنر نمایش استان داشتند، 

وی از هنرمندان و گروه‌های نمایشی  استان خواست همچون سال گذشته که با مشارکت و همراهی شایسته‌شان، روزهای خاطره انگیزی را برای تئاتر استان خلق کردند، در سالجاری نیز لحظه‌های ناب و خاطره‌انگیزی برای مردم به یادگار بگذارند.

بحرالعلومی محدویت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا را متذکر شد و گفت: علی رغم محدودیت های کرونایی موجود، هنرمندان تئاتر استان با تولید و اجرای نمایش و حضور در رویدادهای مهم نمایشی کشور، لحظات نمایشی کم نظیری را در صحنه‌های نمایش شهرهای مختلف استان، رقم زدند و ضمن رونق بخشی به اجراهای عمومی و جلب همراهی‌های مردم هنر دوست استان، جشنواره‌های تئاتر استانی، منطقه‌ای مغان، منطقه‌ای خلخال و منطقه‌ای مشگین‌شهر را به زیبایی تمام برگزار کردند.

 وی به هجرت ناباورانه  هنرمندان عرصه تئاتر در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: عظیم اسدی، موسی اصغرزاده و محمدحسین اجارودی و سال گذشته و شفیع خلیل زاده هنرمند نام آشنا و معلم دلسوز اردبیل با هجرت ناباورانه خود هنرمندان و هنردوستان را در سالجاری تنها گذاشتند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد