سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 94882
|
14:38 - 1401/01/07
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد:

ستاد توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می‌شود

ستاد توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می‌شود
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تشکیل ستاد توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در اولین جلسه هیات رئیسه این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ تصویب شد.

به گزارش سبلان ما ، عزیز حبیبی شامگاه امروز در اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: به ‌منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»، ستاد توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می ‌شود.

وی افزود: این ستاد متشکل از اعضای هیأت ‌رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها، رئیس و معاونین مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شتاب‌دهنده ‌های استان اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و چهار نفر از فناوران زبده و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه است که تعیین‌کننده خط‌ مشی ارکان مختلف دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خواهند بود.

حبیبی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سنوات گذشته، حمایت قاطع از اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را وظیفه خود می‌داند و در این ‌راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه فراهم است که وجود اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان، آزمایشگاه ‌های مرکزی و تخصصی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته و به ‌روز، بسترهای فناوری اطلاعات، فضاهای کارگاهی و تخصیص ۲ باب ساختمان با زیربنای حدود چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع به مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه از جمله­ این زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: هم ‌اکنون حدود ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه فعال هستند که برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی این مرکز بهره می‌برند.

حبیبی با اشاره به لزوم افزایش کمّی و کیفی تولید مبتنی بر علم و پژوهش، آمادگی دانشگاه را برای همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اجرای پژوهش‌ها و پایان ­نامه‌­های کاربردی و مورد نیاز آنها، اجرای فرصت‌­های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت، راه­‌اندازی بخش تحقیق و توسعه صنایع، تأمین نیروی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع اعلام کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید اشتغال­ آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده­‌ای جمعی می ‌طلبد.

حبیبی گفت: با عنایت خداوند منّان و تحت فرامین مقام معظم رهبری و حمایت‌ها و راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم به‌ عنوان یک مرکز دانشگاهی تأثیرگذار، گام مهمی در رشد شرکت‌های دانش بنیان و افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی برداریم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد