سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 94889
|
16:06 - 1401/01/08
نسخه چاپی

به مناسبت روز جهانی تئاتر انجام گرفت؛

آئین تقدیر از عوامل اجرایی ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر + عکس

آئین تقدیر از عوامل اجرایی ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر + عکس
آیین تجلیل از عوامل اجرایی ششمین جشنواره تئاتر شهرستان مشگین شهر همزمان با روز جهانی تئاتر در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، محمد جعفری  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر در آئین تقدیر از عوامل اجرایی ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر گفت: در مدت خیلی کم، توانستیم تعداد ٣٧ مورد اجرای عمومی در شهرستان مشگین شهر  و سایرشهرستان ها توسط گروههای نمایشی به روی صحنه ببریم.

وی افزود؛ از شهریور ماه برای 27 متن نمایشی مجوز صادر شده است که 8 نمایش برای متقاضیان توسط شورای ارزیابی و  نظارت بر نمایش که در داخل شهرستان تشکیل شده است مجوز تولید برای اجرا صادر شده که پیش از این، صدور مجوز توسط استان انجام می گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول بسیج هنرمندان در روز جهانی تئاتر در مشگین شهر به نامگذاری شعار سال بنام تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی توسط مقام معظم رهبری اشاره و گفت؛ تئاتر بعنوان مولد و پیشران توسعه فرهنگ می تواند در تحقق شعار سال و اقتصاد هنر کمک شایانی  می کند.

وی افزود: در حقیقت تاکید رهبری در سخرانی اخیر نوروزی بیشتر تاکید بر فرهنگ و رشد آگاهی آحاد بود و درواقع فرهنگ سازی، جریان سازی و مهندسی فرهنگی محور فرمایشات رهبری در تحقق شعار سال بود

جعفری در خصوص رویکرد و برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 1401 حوزه نمایش شهرستان گفت؛ تلاش برای ایجاد وفاق و همدلی و اجتناب از حاشیه در بین گروههای نمایشی، حمایت از تولیدات نمایشی و توجه به بحث اقتصاد هنر در حوزه نمایش،  برگزاری دوره های تخصصی با دعوت از اساتید برجسته کشوری و استان جهت توانمند سازی گروههای نمایشی، آموزش، تولید و اجرای عمومی و حضور مستمر در جشنواره های مختلف،  برنامه ریزی برای برگزاری هفتمین جشنولره تئاتر مشگین شهر،  تلاش برای ثبت گروههای نمایشی به صورت رسمی و درادامه پیگیری ایجاد انجمن نمایش مشگین شهر،  استفاده از طرفیت تئاتر در کاهش آسیب های اجتماعی از  جمله برنامه ها در این حوزه مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

جعفری در پایان سخنان خود از انجام رایزنی های لازم برای اخذ مجوزات لازم برای اجرای هفتمین جشنواره نیز خبر داد و گفت: در صدد هستیم هفتمین جشنواره تئاتر را در سال ١۴٠١ با همکاری هنرمندان و فرهیختگان و حمایت مسئولین شهرستان مشگین شهر برگزار کنیم.

در این مراسم از عوامل اجرایی ششمین جشنواره تئاتر شهرستان مشگین شهر بمناسبت روز جهانی تئاتر با حمایت انجمن هنرهای نمایشی کشور و استان تقدیر شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد