سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95054
|
14:03 - 1401/01/22
نسخه چاپی

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی انجام گرفت:

دیدار فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با شاعر پیشکسوت اردبیلی + فیلم

دیدار فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با شاعر پیشکسوت اردبیلی + فیلم
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با حضور در منزل هنرمند پیشکسوت اردبیلی، هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

به گزارش سبلان ما ،  پیش از ظهر امروز سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به همراه عبداله بحرالعلومی مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلام استان، خدابخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) و مصطفی قهرمانی مدیر بسیج هنرمندان استان اردبیل و سعید اطهر نیاری مدیر انجمن شعر بسیج هنرمندان استان اردبیل  با حضور در منزل استاد اسکندر نجفی سوها،  هنرمند ایثارگر ، شاعر ، مجری پبشکسوت،  هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

سردار محمدی اصل در این دیدار به تبیین اهمیت تکریم هنرمندان انقلابی پرداخت و گفت: باید قدر داشته های خود را دانسته و جهت تداوم مسیر طی شده هنرمندان تراز انقلاب اسلامی  پرورش دهیم.

اسکندر نجفی سوها نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،دفاع مقدس به تبیین جایگاه شهدای هنرمند پرداخت و گفت: هنرمندان واقعی و انقلابی  شهدا بودند.

این گوینده بازنشسته صدا و سیما در ادامه سخنان خود به خاطرات دوران جوانی و حضور در نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: قبل از صدا و سیما در استخدام نیرو هوایی بودم،. اوایل انقلاب به دلیل اختلافاتی که در دفاع از ملت و کیان  ایران اسلامی با بنی صدر داشتم، به اردبیل برگردم. بعد چند ماه، صدا و سیمای مرکز اردبیل آگهی استخدام داد و من در آزمون شرکت کردم و قبول شدم. 

اسکندر نجفی سوها  از شاعران و ادبای نام آشنای استان است. در سال 1323 هجری شمسی در روستای سوها از توابع بخش ویلکیج به دنیا آمد. در 13 سالگی کلاس پنجم ابتدائی را در اردبیل به پایان برد و آن طور که خودش می گوید، به علت مشکلات مالی و کار توام با تحصیل راهی تهران شد. در سال 1347 به استخدام نیروی هوایی در آمد و در نیروی هوایی با وجود سختی ها و محدودیت های زندگی نظامی، تحصیلات خود را بصورت شبانه ادامه داد و در سال 1358 دیپلم نظام قدیم را خود از آموزش و پرورش بندر بوشهر دریافت کرد.

نجفی سوها در سال 1360  پس از خدمت شایسته در نیروی هوایی به اقتضای شرایط موجود به استخدام صدا و سیمای مرکز اردبیل درآمد و با شغل گویندگی ، نویسندگی و اجرای برنامه ای مذهبی و ادبی به دنیای مورد علاقه خودش قدم گذاشت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد