سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95080
|
10:10 - 1401/01/24
نسخه چاپی

چهره برتر هنر انقلاب استان اردبیل در سال 1400 معرفی شد

چهره برتر هنر انقلاب استان اردبیل در سال 1400 معرفی شد
«لیلا نظری گیلانده» نویسنده و خاطره‌نگار به عنوان چهره برتر هنر انقلاب سال ۱۴۰۰ استان اردبیل معرفی شد.

به گزارش سبلان ما ، همزمان با آیین افتتاح باشگاه داستان حوزه هنری استان از «لیلا نظری گیلانده» به عنوان چهره برتر هنر انقلاب استان اردبیل تجلیل شد.

معرفی چهره سال هنر انقلاب چند سالی است که از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی همزمان با شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود و از شاخص‌های آن  می توان به پر مخاطب بودن اثر تولیدی، سوابق فرد هنرمند و گستراندن هنر انقلاب میان جوانان، فعالیت‌های استانی در راستای هنر انقلاب و هنر متعهد به حقیقت، واکنش هنرمندانه به رویدادهای روز، کسب موفقیت و مقام جوایزهای ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

«لیلا نظری گیلانده» در سال ۱۴۰۰ با کتاب «حاج جلال»، برگزیده چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شد.

کتاب «حاج جلال» در قطع رقمی و در ۳۱۲ صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و درباره حاج‌جلال حاجی‌بابایی از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است که دو فرزندش شهید شده‌اند و حاج‌ قاسم سلیمانی سال ۹۷ به دیدارش در منزل او رفت.

گفتنی است «لیلا نظری گیلانده» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس استان اردبیل تاکنون کتاب‌های «سی کشتی، یک فرمانده»، «هنوز رفتنت را باور نمی‌کنم»، «طعم پیراشکی مادرم»، «حلالم کن عباس»، «تا اروند»، «لمس تماشا»، «پشت پنجره‌های انتظار»، «از حجله تا حرم»  را نگاشته و از نویسندگان و فعالان حوزه هنری استان اردبیل است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد