سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95114
|
12:56 - 1401/01/27
نسخه چاپی

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل تشکیل می‌شود

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل تشکیل می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سبلان ما ،پروانه رضاقلیزادهمدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل خبرداد و گفت:به منظور گسترش فرهنگ مطالعه هدفمند در نقاط مختلف اردبیل، مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در استان شاهد فعالیت منسجم‌تر آنها خواهیم بود، بیان کرد: مجمع خیرین کتابخانه‌ساز خیرین نیک اندیشی هستند، که در ابعاد فکری و مالی به پیشبرد اهداف نهضت مطالعه مفید در جامعه کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌ و ترویج کتابخوانی باعث توسعه علمی و فرهنگی جامعه می‌شود، بیان کرد: خیرین کتابخانه‌ساز سفیران گمنامی هستند که با کمک به ساخت و تجهیز کتابخانه، زمینه بیشتری برای بهره‌گیری اقشار مختلف از این مکان فرهنگی فراهم می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: در سال‌های اخیر برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه و بسط و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه کمک‌های خوبی از سوی خیرین شده است.

رضاقلیزاده ورود خیرین به عرصه فرهنگی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و ادامه داد: پارسال خیرین در مجموع بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اهدا کردند.

وی از احداث ۱۲ کتابخانه در روستاهای استان توسط دکتر محمد خیراندیش خیر کتابخانه‌ساز اردبیلی خبر داد و گفت: پارسال در نقطه صفر مرزی روستای تکله شهرستان پارس‌آباد مغان یکی از این کتابخانه‌ها به بهره‌برداری رسید و امسال نیز کلنگ احداث کتابخانه عمومی در روستای ورگه‌سران سرعین به زمین زده شد.

وی افزود: همچنین کتابخانه مرکزی شهر گرمی به مساحت ۲۲۰ متر مربع و با کمک ۱۸ میلیارد ریالی بنیاد علوی احداث و روز ۱۷ اسفند ماه پارسال همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی افتتاح و بهره‌برداری شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: هرنوع هزینه کرد در حوزه  فرهنگی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود و در این خصوص توسعه فضاهای کتابخانه‌های  عمومی به عنوان مراکز تولید علم و ارتقای دانش و آگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد