سرویس: ورزشی
کد خبر: 95120
|
07:38 - 1401/01/28
نسخه چاپی

وزیر ورزش و جوانان خبرداد:

استفاده از ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده برای تمکیل طرح های ورزشی  نیمه تمام

استفاده از ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده برای تمکیل طرح های ورزشی  نیمه تمام
وزیر ورزش و جوانان از تصویب طرح تخصیص ۲۷ صدم درصد از ارزش افزوده به بخش ورزش در روزهای پایانی تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: از این طرح به صورت مساوی و عادلانه برای تمکیل همه طرح های ورزشی  نیمه تمام کشور استفاده کنیم.

به گزارش سبلان ما ، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان  در پایان سفر کوتاه خود به استان اردبیل  در جمع خبرنگاران گفت: بازدیدهای دوره ای از طرح ها و پروژه های ورزشی در کشور حاکی از وجود مشکلات متنابه در امر مشکل تامین اعتباری برای تکمیل این طرح ها است.  

وی گفت: تصویب طرح تخصیص ۲۷ صدم درصد از ارزش افزوده به بخش ورزش در روزهای پایانی تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که ۶۰ درصد آن مربوط به وزارت ورزش و جوانان و ۴۰ درصد نیز اختصاص به وزارت اموزش و پرورش دارد ما را در دستیابی به اهدف ورزشی کمک خواهد کرد.

وی گفت: تلاش  ما این است در کنار استفاده از اعتبارات دولتی لحاظ شده امسال در بخش ورزش، از این ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به صورت مساوی وعادلانه برای تمکیل همه طرح های ورزشی  نیمه تمام کشور استفاده کنیم.  

وزیر ورزش و جوانان گفت:۲۰ درصد این اعتبار صرف تکمیل طرح های  ورزشی و مابقی در بحث اجرای برنامه های مربوط به امور جوانان، توسعه ورزش های باستانی و زورخانه ای، کمک به ورزش استانها، توسعه ورزش جانبازان و سایر موارد هزینه خواهد شد.  

وی ادامه داد: اعتبار لازم و مورد نیاز برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام و در حال احداث ورزشی شهرستان خلخال امسال تامین و این طرح ها تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت مالی و اعتباری طرح ها و همچنین پیشرفت فیزیکی این طرح ها گفت: تلاش خواهیم کرد همه طرح های بازدید شده در سطح مرکز شهر خلخال و روستاهای این شهرستان که قدمت برخی از آنها به بیش از ۱۰ سال می رسد، طی حداکثریک سال آینده تکمیل و در اختیار ورزشکاران وجامعه ورزشی خلخال قرار گیرد.  

وی با تقدیر از حمایت استاندار اردبیل از بخش ورزش استان و همچنین پیگیری های بسیار مناسب و متعدد مدیرکل ورزش و جوانان از اعتبارات طرح های ورزشی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در سال جاری قدمهای خوبی برای افزایش سرعت طرح ها و پروژه های ورزشی خلخال برداشته شود.

وی با اشاره به ساخت سالن دو و میدانی شهر اردبیل در مرکز استان اظهار کرد: این پروژه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخودار بوده و ما نیز تلاش خواهیم کرد با تکمیل این پروژه بزرگ ورزشی استان و برگزاری آیین افتتاحیه در آینده نزدیک زمینه برگزاری مسابقات دو و میدانی در سطح بین المللی را به میزبانی اردبیل فراهم کنیم.  

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امسال در قانون بودجه کشور فصل جدیدی برای توسعه ورزش باز شد و ۲۷ صدم درصد از درامد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به امر ورزش اختصاص یافت.  

سید غنی نظری گفت: ۶۰ درصد از این اعتبار مربوط به ورزش وجوانان است که کمک بزرگی به تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام در سطح کشور خواهد کرد.

وی گفت: اگر خواهان این هستیم که جوانان به  انحراف کشیده نشوند و از آسیب های اجتماعی تهدید کننده بدور باشند باید بسترهای لازم از جمله زیر ساختهای مورد نیاز ورزشی را در مناطق محروم کشور آماده کرده و زمینه گسترش فعالیت های فرهنگی ورزشی این قشر را با رونق ورزش فراهم سازیم.

نظری اظهار کرد: با توجه به قول داده شده به مردم خلخال به خصوص جوانان و ورزشکاران روستاهای مختلف این شهرستان برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، سفر وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان و بازدید نزدیک از آخرین وضعیت طرح های ورزشی و همچنین وضعیت مالی هیئت های ورزشی زمینه را برای عملی کردن این وعده فراهم کرد.  

وی اظهار کرد: دو پروژه ساخت سالن های ورزشی روستاهای طولش و اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال هم اکنون در حال ساخت هستند و با توجه به قول وزیر ورزش وجوانان در جمع اهالی روستای لمعه دشت بزودی کار عملیات اجرایی سالن ورزشی این روستا نیز آغاز خواهد شد.  

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی پوریای ولی شهر خلخال از جمله مطالبات به حق ورزشکاران رشته فوتبال این شهرستان است که با توجه به فراهم شدن زمینه تکمیل آن تا پایان خرداد ماه امسال چمن این ورزشگاه نصب خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی بخش های شاهرود و خورش رستم خلخال و همچنین کمک مالی به هیئت های ورزشی شهرستان مساعت های لازم انجام خواهد شد.

 وزیر ورزش وجوانان در سفر یک روزه خود به جنوب استان اردبیل ابتدا از طرح ها وپروژه های ورزشی شهرستان کوثر بازدید و سپس از محل احداث سالن ورزشی روستای لمعه دشت، زودخانه، زمین چمن پوریای ولی شهر خلخال، سالن های ورزشی در حال ساخت روستاهای اندبیل و طولش بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

وی در پایان سفر خود با حضور در سالن شهدای مجموعه ورزشی پوریای ولی از نزدیک جام رمضان فوتسال ورزشکاران خلخال را تماشا کرد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد