سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95129
|
15:20 - 1401/01/28
نسخه چاپی

در آیین تودیع و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی مطرح شد؛

بسیج دانشجویی از تهدید کرونا فرصت ساخت/تولید گفتمان علمی، بصیرتی، سیاسی و اجتماعی رویکرد بسیج دانشجویی در دانشگاه ها است

بسیج دانشجویی از تهدید کرونا فرصت ساخت/تولید گفتمان علمی، بصیرتی، سیاسی و اجتماعی رویکرد بسیج دانشجویی در دانشگاه ها است
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مجموعه بسیج دانشجویی استان در دوران همه گیری کرونا با همه توان پای کار و کمک حال سایر مجموعه های استان بود.

به گزارش سبلان ما ، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل با حضور کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه محقق اردبییل برگزار شد.

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه طی سال های اخیر فعالیت های ارزشمندی توسط بسیج دانشجویی استان انجام شده و افتخارات متعددی کسب کرده اند، گفت: مجموعه بسیج دانشجویی استان در دوران همه گیری کرونا نیز با همه توان پای کار و کمک حال سایر مجموعه های استان بود.
وی افزود: مقام معظم رهبری اولین سال قرن جدید را سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کرده و این نشان دهنده رویکرد جدیدی در تمدن نوین اسلامی در قالب علم و فناوری است.
حبیبی با بیان اینکه بعد از ۴۳ سال تلاش گسترده در کشور، باید با اقتدار بیشتر ارتباط مجموعه های علمی با مجموعه های تصمیم گیری کشور افزایش یابد، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی این آمادگی را دارد تا با بسیج دانشجویی، اساتید، علمی پژوهشی و کارمندان فعالیت های ارزشمندی انجام دهد تا منشا خیر واقع شود.



حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، امام و رهبری و وحدت و اخلاص مردمی چهل و سومین سال خود را پیش می برد، گفت: امروز رعب و وحشت انقلاب در دل کفار جای گرفته است و دشمنان در حال مایوس شدن هستند.
وی با اشاره به رشد و تعالی دانشگاه های استان، به تربیت نسل جوان با رویکرد انقلابی تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف اصلی اساتید تقویت باورهای دینی جوانان است.



سرهنگ جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه امید به آینده در دست جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و فرهیختگان جامعه است، گفت: وظیفه بسیار مهمی بر گردن بسیج دانشجویی، اساتید و دانشگاه ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه دشمن به شدت در میدان جنگ نرم در حال فعالیت است و در این میان فرماندهان و افسران جوان جنگ نرم که اساتید و دانشجویان هستند، باید در میدان عمل باشند، افزود: اساتید و دانشجویان باید در شرایط سخت بصیرت داشته و موضع گیری کنند.
عطایی با بیان اینکه امروز دغدغه مقام معظم رهبری بیشتر بر روی جوانان است، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب به حضور جوانان در عرصه های مختلف تاکید شده تا کارنامه چهل ساله دوم انقلاب توسط جوانان تکمیل شود.



حجت الاسلام والمسلمین محمد علمداری فر مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با بیان اینکه مجموعه دانشگاه ها ظرفیت عظیمی برای تولید علم و پژوهش و تربیت مدیران متخصص دارند، گفت: رویکرد بسیج دانشجویی کمک کننده دانشگاه ها در این عرصه و تولید گفتمان علمی، بصیرتی، سیاسی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه اولین ماموریت بسیج دانشجویی کادرسازی و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی است، افزود: اگر کادر انقلاب می خواهیم و دغدغه آینده انقلاب را داریم، باید مساله تربیت را جدی بگیریم.
علمداری به نقش آفرینی دانشجویان در مسائل انقلاب تاکید کرد و گفت: بسیج دانشجویی به صورت مساله محوری در تمامی سطوح ورود خواهد کرد.
مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه دانشجو باید جرات مطالبه گیری داشته باشد، تصریح کرد: بحث جهاد تبیین، بیانیه گام دوم انقلاب، گفتمان سازی و مطالبه گری از مسئولان جزو اولویت ها ما در بسیج دانشجویی خواهد بود.



روح الله صابری مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته فعالیت های بسیج دانشجویی متاثر از کرونا نشد، گفت: ما در بسیج دانشجویی از تهدید کرونا فرصت ساختیم و در نقاط مختلف استان فعالیت های مختلفی در زمینه های عمرانی، فرهنگی و واکسیناسیون توسط بسیج دانشجویی انجام شد.
وی ماموریت اصلی بسیج دانشجویی را کادرسازی برای نظام و امیدبخشی به آینده دانست و افزود: دانشگاه های استان در این مدت یاریگر مجموعه بسیج دانشجویی استان بودند.
گفتنی است در ادامه از خدمات روح الله صابری مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین محمد علمداری فر به عنوان مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل معرفی شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد