سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95313
|
17:00 - 1401/02/14
نسخه چاپی

اظهارات وحشتناک بیل گیتس درباره کووید۱۹

اظهارات وحشتناک بیل گیتس درباره کووید۱۹
بیل گیتس درباره کووید۱۹ گفت: من نمی‌خواهم خبر عذاب و تاریکی بدهم، اما هنوز بدترین مورد ممکن است در راه باشد.

به گزارش سبلان ما ، پس از گذشت بیش از دو سال از کووید۱۹، بسیاری از مردم در حال کاهش گاردهای خود هستند. اما همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده و بیل گیتس هشدار می‌دهد که بدترین‌ها ممکن است هنوز در راه باشند.

یکی از بنیانگذاران میلیاردر مایکروسافت و حامی سلامت عمومی به فایننشال تایمز گفت: ما هنوز در معرض خطر این بیماری همه گیر هستیم به طوری که نوع دیگری را ایجاد کند که حتی انتقال دهنده تر و کشنده تر باشد.

وی افزود: من نمی‌خواهم خبر عذاب و تاریکی بدهم، اما خطر این همه‌گیری بسیار بالاتر از 5 درصد است، ما حتی بدترین آن را ندیده‌ایم.

موارد جدید کووید۱۹ که توسط زیر متغیر BA.2 سویه امیکرون کووید تامین می‌شود، در حال حاضر در سراسر آمریکا در حال رشد است.

طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، میانگین هفت روزه موارد جدید روزانه در آمریکا تا روز یکشنبه به 54429 نفر رسیده است. این یک افزایش 9 درصدی نسبت به هفته قبل است و موارد ابتلا در 39 ایالت در آن بازه زمانی افزایش یافته است.

اما مرگ و میرهای مرتبط با کووید در حال کاهش است، و باعث شد که دکتر آشیش جاها، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، ماه گذشته اعلام کند که در حال حاضر زیاد نگران سویه BA.2 نیست. در عوض، گسترش آن بیشتر یادآور این است که کووید هنوز در کمین است و همانطور که گیتس خاطرنشان می کند، ویروس به طور بالقوه می تواند دوباره جهش پیدا کند و منجر به نگرانی بیشتر شود.

معصومه میرحسینی - تیتریک

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد