سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95330
|
18:17 - 1401/02/15
نسخه چاپی

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل خبر داد:

اجرای رایگان طرح آموزش هنر در شهرهای استان اردبیل

اجرای رایگان طرح آموزش هنر در شهرهای استان اردبیل
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از اجرای طرح آموزش، هنر به صورت رایگان در 9شهر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش سبلان ما ،  عبدالله بحرالعلومی با اعلام اینکه طرح آموزش رایگان هنر  در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته کشور برگزار می شود، گفت: توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از اهداف مهم اجرای طرح آموزش رایگان مهارت های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی است.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه های آموزشی  این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود، افزود: در مرحله دوم این طرح، هنرمندان و علاقه مندان به هنر در استان های آذربایجان شرقی, خراسان رضوی, کرمان, گلستان, کردستان, کرمانشاه, همدان, اردبیل, چهارمحال و بختیاری فرصت بهره مندی از این طرح نصیب شان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه این طرح در 30 رشته مختلف مهارتی و هنری برگزار می شود، اظهار داشت: طرح آموزش رایگان هنری در شهرهای گیوی، خلخال، گرمی، نیر، نمین، بیله سوار و پارس آباد برگزار می شود.

وی سفالگری، لعابکاری و تزئین روی سفال، هنرکاشی سازی، خوشنویسسی با قلم درشت، هنرمعرق کاری چوب، فرهنگ و آداب خانه داری، طراحی نقوش سنتی ایرانی، نوازندگی سازهای بومی و محلی، نوازندگی ساز ایرانی، آموزش تئوری موسیقی، ساخت و تولید سازهای ایرانی، طرلحی گرافیک رنگی، طراحی گرافیک سیاه و سفید، کاربر رایانه، طراحی عمومی، گریم(چهره پردازی)، طراحی صحنه، گویندگی و فن بیان، طراحی مد و لباس، مجسمه سازی و حجم سازی، انیمیشن، مربیگری نقاشی کودک، نگارگری، نقاشی عمومی، تدوین فیلم، تصویر برداری، عکاسی دیجیتال، صفحه آرایی رایانه ای، گرافیک تبلیغاتی و گرافیک بسته بندی را عناوین رشته های مختلف آموزشی این طرح در شهرهای استان اردبیل اعلام کرد و گفت:

کلیه هنرمندان و علاقمندان به هنر می توانند از طریق طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir برای حضور و شرکت در دوره های آموزشی این طرح ثبت نام نمایند.

بحرالعلومی  با اعلام اینکه برنامه آموزشی بر اساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود، از اعطای مدرک رسمی و گ. اهی نامه پایان دوره به کلیه شرکت کنندگان در این طرح حبر داد.

وی گفت: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد