سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95339
|
21:12 - 1401/02/15
نسخه چاپی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل:

شناسنامه‌دار شدن کالاها، بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز است/ مبارزه با جرایم اقتصادی ضرورتی انکار ناپذیر است

شناسنامه‌دار شدن کالاها، بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز است/ مبارزه با جرایم اقتصادی ضرورتی انکار ناپذیر است
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل گفت: قاچاق کالا و ارز به افزایش شکاف طبقاتی، بالا رفتن پول‌شویی، افزایش هزینه‌ها و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری منجر می شود بنابراین مبارزه با قاچاق کالا و در کل جرایم اقتصادی ضرورتی انکار ناپذیر است.

محمدعلی مجتهدی نیادبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، طی ۲۰ سال گذشته سعی شده تا با مظاهر فساد اقتصادی به ویژه قاچاق کالا و ارز  مبارزه و اقدام جدی در راستای ریشه کن کردن آن در استان اردبیل انجام شود.

وی با بیان اینکه  استان اردبیل  با دارا بودن سه بازارچه مرزی به عنوان یک استان دارای تبادلات اقتصادی مرزی است، گفت: به رغم این شرایط ما کمترین قاچاق کالا و ارز را در این استان شاهد هستیم  چراکه با درایت نیرو های نظامی و انتظامی گلوگاه های قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل  رصد و پایش و مسدود شده است.

مجتهدی نیا به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اشاره کرد و گفت: این اصلاحیه به معنای واقعی به مجموعه انتظامی و سایر دستگاه‌ها اختیارات تامی داده تا با عوامل قاچاق برخورد جدی کند.

وی به لزوم شناسنامه‌دار شدن کالاها اشاره کرد و گفت: این کار ساده نهادهای نظارتی را در امر رهگیری دقیق و رصد فروش و عرضه کالاها  یاری می کند.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل گفت: قاچاق کالا و ارز به افزایش شکاف طبقاتی، بالا رفتن پول‌شویی، افزایش هزینه‌ها و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری منجر می شود بنابراین مبارزه با قاچاق کالا  و در کل جرایم اقتصادی  ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد