سرویس: سیاسی
کد خبر: 95359
|
18:37 - 1401/02/17
نسخه چاپی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

اشتغال‌آفرینی برای دیگران، سرمایه‌های سرگردان جامعه را نجات می دهد

اشتغال‌آفرینی برای دیگران، سرمایه‌های سرگردان جامعه را نجات می دهد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: وقتی کسی اشتغال‌آفرینی می‌کند در ابتدا برای خود شغلی ایجاد کرده و سپس با اشتغال‌آفرینی برای دیگران، سرمایه‌های سرگردان جامعه را نجات داده است.

به گزارش سبلان ما ، رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل عصر امروز در آیین افتتاحیه برنامه جامع اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: وقتی کسی اشتغال‌آفرینی می‌کند در ابتدا برای خود شغلی ایجاد کرده و سپس با اشتغال‌آفرینی برای دیگران، سرمایه‌های سرگردان جامعه را نجات داده است.

وی جوانان و دانشجویان را سرمایه اصلی کشور دانست و افزود: از دانشجویان انتظار می‌رود با ورود به عرصه دانش‌بنیان، استان را از مشکلات نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان این‌که دانشجویان تا حد ممکن خیال‌پردازی کنند؛ چراکه خیال‌پردازی گام اول برای خلاقیت است، ادامه داد: همه دستاوردهای بشر محصول تمرکز بوده و در همین راستا دانشجویان تلاش کنند تا کارآفرین شوند.

قاسمیان با اشاره به حمایت دولت از کارآفرینان، تصریح کرد: دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل محل اتصال سرمایه و ایده به همدیگر است.

آغاز ۲ استارت‌آپ در دانشگاه محقق اردبیلی

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین، گفت: بر همین اساس پایه‌گذاری قرن جدید بر مبنای علم و فناوری خواهد بود و بر اساس ایده‌های خوبی که دانشجویان دارند، این ایده‌ها با کمک شتاب‌دهنده‌ها به یک محصول تبدیل شده و ثروت و ارزش افزوده تولید شود.

وی با بیان این‌که تصمیماتی که در محیط‌های اجرایی گرفته می‌شود کمتر با محیط‌های علمی عجین بوده و باعث افزایش هزینه‌های جامعه می‌شود، افزود: برای عبور از مشکلات موجود و تبدیل ایران به یک کشور متمدن، دانشجویان باید نقش‌آفرینی بیش‌تری داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: هم اکنون ۲ استارت‌آپ در حوزه‌های علوم انسانی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز می‌شود و این روند تداوم خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد