سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95379
|
22:00 - 1401/02/19
نسخه چاپی

رئیس‌جمهور: نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود/ دنبال اصلاح بسترهای فسادزا هستیم

رئیس‌جمهور: نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود/ دنبال اصلاح بسترهای فسادزا هستیم
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود، گفت: امروز به مردم این اطمینان را می دهم که در ذخایر کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

به گزارش سبلان ما ،آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شامگاه امروز دوشنبه (19 اردیبهشت) در پنجمین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، اظهار داشت: مسئله جان مردم مسئله و دغدغه اصلی دولت در بدو تشکیل دولت سیزدهم و متاسفانه روزانه در کشور 700 کشته داشتیم اما به لطف خدا امروز به 7 کشته رسیده‌ایم.

وی افزود: با دیپلماسی و تخصیص ارز  توانستیم واکسن به کشور وارد کنیم و اکنون شرایط جامعه به جایی رسیده است که ما دیگر تعطیلاتی در تحصیل و اصناف و بازار نداریم و امروزه کشور به جایی رسیده است که فارغ از وارد کردن واکسن به خودکفایی در تولید واکسن رسیده است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روزهای اول دولت، نگرانِ ذخایر کالاهای اساسی و ذخایر ارزی بودیم اما امروز این نگرانی رفع شده است؛ امروز به مردم این اطمینان را می دهم که در ذخایر کالاهای اساسی مشکلی نداریم و دولت تمام تدبیر خود را گذاشته است تا مشکلی بر معیشت و زندگی مردم وارد نشود.

رییسی تصریح کرد:با شرایطی دولت را پذیرفتیم که در پرداخت حقوق مردادماه مشکلاتی داشتیم اما توانستیم این مشکلات را حل کنیم و همچنین هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود.

رئیسی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات سازنده‌ای صورت گرفته است، بیان داشت:در سال گذشته ما مشکلات مالی فراوانی داشتیم اما بدون تاخیر حقوق و دستمزد کارکنان دولت پرداخت شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به ذخایر ارزی کشور، تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم فروش نفت، دو برابر شده است و همچنین از جهت فروش نفت دیگر نگرانی وجود ندارد و نسبت به افزایش تجارت خارجی که حجم تجارت ما امروز به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که این رقم کاملا متفاوت است با قبل.

وی در ادامه عنوان داشت: در ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهایی که معتقدیم تعامل با آنها حوزه تجارت و همکاری ما در توسعه اقتصادی ما باید تاثیر گذار باشد که این آغاز شده و در ابتدای راه هستیم.

رییسی افزود:یکی از مهمترین چالش های دولت کسری بودجه بود. ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت با آن مواجه است، اما بدون اینکه استقراض از بانک مرکزی شود یا خلق پول صورت بگیرد، با کسب درآمد هایی که دولت می توانست داشته باشد این کسری جبران شد و سال ۱۴۰۰ را علیرغم که در ابتدا بیان می شد دولت با کسری بودجه چه خواهد کرد؟ توانستیم با تدبیر، این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: یابیان می شد تورم ۴۰ درصدی که امروز وجود دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶۰ درصد خواهد رسید اما تورم سیر نزولی پیدا کرد و به ۳۶ درصد رسیدو این موارد نگرانی های بود که در ابتدای دولت وجود داشت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل پیش روی جدی کشور مسئله ارز ترجیحی است، تصریح کرد: اقتصاددان ها همواره نسبت به این مسئله به دولت هشدار می دادند و بیان می شد که یکی از معضلات کشور است که باید برای آن چاره کرد.

ادامه دارد . . .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد