سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95383
|
13:50 - 1401/02/19
نسخه چاپی

20 خانه هلال در استان اردبیل افتتاح می‌شود

20 خانه هلال در استان اردبیل افتتاح می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در طول هفته هلال احمر، 20 خانه هلال در روستاهای استان اردبیل به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش سبلان ما ، عزت‌اله ضربی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۹۸ خانه هلال فعال است، اظهار کرد: در طول هفته هلال احمر در مناطق روستایی ۲۰ خانه هلال به‌منظور توسعه آموزش‌های امدادی و خدمات‌رسانی به روستاییان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در استان اردبیل ۱۳ پایگاه جاده‌ای و کوهستانی امداد نجات وجود دارد که مجوز ایجاد ۳ پایگاه جدید اخذ شده و در تلاش هستیم تا در اسرع وقت تعداد پایگاه‌های جاده‌ای و کوهستانی هلال احمر استان اردبیل را به ۱۶ پایگاه ارتقا دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی هلال احمر، مردم است، تصریح کرد: در طول سال گذشته با وجود اینکه حوادث خاصی در سطح استان رخ نداده بود، مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را  به ارزش ۳ میلیارد تومان به هلال احمر اهدا کردند.

ضربی ادامه داد: همچنین سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۲۷ نفر از  افراد نیازمند و کم‌برخوردار جامعه، از کمک‌های حمایتی به ارزش ۴ میلیارد تومان بهره‌مند شدند و ۷۰۰ میلیون تومان نیز وام بدون‌ بهره قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط پرداخت شد و در مجموع هلال احمر استان حدود ۵ میلیارد تومان خدمات حمایتی به نیازمندان ارائه کرد.

وی بیان کرد: ۵ هزار و ۳۹۶ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان بین نیازمندان استان اردبیل طی سال گذشته توزیع شد که بیشتر این اقلام از طریق کمک‌های مردمی و اعتبارات خود هلال احمر تهیه شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار پک بهداشتی به‌خاطر کرونا در اختیار مردم قرار گرفت و اواخر سال ۹۹ در راستای مقابله با کرونا در ۱۰ شهرستان استان، ۱۰ بانک امانات پزشکی راه‌اندازی کردیم و نزدیک هزار و ۹۳۱ نفر در قالب کمپین «نفس هدیه کنیم» خدمات‌رسانی شده است.

ضربی اذعان داشت: برای این مراکز، مردم نوع‌دوست ۱۱۳ قلم تجهیزات پزشکی اهدا کرده بودند که در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر در روستاها و شهرهای استان اردبیل طی سال گذشته از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شدند و همچنین ۲۱ مورد دوره تخصصی امداد و نجات ویژه نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان با مشارکت ۶۷۰ نفر برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: ۴۰ نفر از نجاتگران در داروخانه‌های اردبیل و خلخال جذب شدند که سال‌ها بود در هلال احمر فعالیت می‌کردند.

ضربی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به‌مناسبت هفته هلال احمر گفت: در طول این هفته طرح ملی دادرس را آغاز خواهیم کرد و همچنین ارائه خدمات رایگان درمانی و توزیع بسته‌های معیشتی در دستور کار است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد