سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95412
|
17:07 - 1401/02/22
نسخه چاپی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

تغییر سیاست قبلی ارز ترجیحی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ هیچ کمبودی در حوزه آرد و نان نداریم/ مردم به شایعات مجازی توجه نکنند

تغییر سیاست قبلی ارز ترجیحی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ هیچ کمبودی در حوزه آرد و نان نداریم/ مردم به شایعات مجازی توجه نکنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سیاست اعمال شده نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد شده بود که توقف این روند به یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

یاسر عبداللهی عابد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در گفتگو با  سبلان ما ، به تشریح سیاست های جدید اقتصادی پرداخت و گفت: بر اساس نظر کارشناسان یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر منجر به افزایش قابل توجه تورم در سطح کشور شده، اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاها است.

وی به ضرورت همراهی  مردم از اجرای سیاست های جدید یارانه‌ای پرداخت و گفت: شرایط و اقتضائات کشور و عدم امکان ادامه سیاست قبلی ایجاب می‌کرد که سیاستگذاری ارزی دولت شاهد اصلاحاتی باشد و این مبلغ به جای افزایش روند قاچاق و واسطه‌گری، به مردم تعلق گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار داشت: سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد گردید که توقف این روند به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‌که اعمال سیاست جدید بیش‌تر بر روی نهاده‌های دامی و روغنی پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: هیچ افزایش قیمتی در حوزه دارو نخواهیم داشت و در حوزه نان نیز هیچ‌گونه سهمیه‌بندی اعمال نخواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه گندم مورد نیاز استان اردبیل برای تهیه آرد و نان توسط دولت خریداری و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم تاکید کرد: افزایش تقاضای خرید و صف‌های نان بر اساس برخی شایعات موجود بوده که این موضوع در حال رفع شدن است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به‌نفع افراد کم‌درآمد جامعه است،گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها منجر به توقف خروج غیرقانونی کالاهاهای برخوردار از ارز ترجهی، خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد