سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95436
|
11:15 - 1401/02/24
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

سیاست های دولت گذشته ایران را به بهشت قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده بود/ طرح اصلاح یارانه ها سرآغاز قطع دستان غارتگران بیت المال

سیاست های دولت گذشته ایران را به بهشت قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده بود/  طرح اصلاح یارانه ها سرآغاز قطع دستان غارتگران بیت المال
امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از سیاست ارز ترجیحی و نحوه توزیع آن در دولت گذشته خاطرنشان کرد: وضعیت سابق، ایران را به بهشت قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده بود و عملا یارانه مردم و بیت المال کشور توسط سوداگران غارت و به سایر کشورها گسیل می شد.

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما ،  به اشکالات اساسی حوزه اقتصادی کشور  اشاره کرد و گفت: علی رغم شکل گیری دولت و مجلس انقلابی، هنوز هم اندیشه‌های غیر انقلابی، عناصر نفوذی در میدان عمل بوده و جولان می دهند.

این مبلغ اسلامی طرح اصلاح اقتصادی در کشور را یاداور شد و گفت:  طرح پیش رو که هنوز در طلیعه است و مسیر سختی تا به سرانجام رسیدن آن دارد، لازم است ساختارهای معیوب اقتصاد کشور اصلاح و ترمیم شوند تا با سد راه مفسدان و نفوذگران، اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود.

وی افزود:‌ اخیرا دولت با عمل به قانونی که در مجلس نیز تصویب شد و با استقبال و تایید اقتصاددانان برجسته کشور نیز همراه شد بخشی از عملیات بزرگ اقتصادی را آغاز کرد تا با مردمی‌ کردن یارانه ها ضمن تامین امنیت غذایی کشور در جنگ گندم و خشکسالی عظیم پیش رو، گام های مهم و اساسی برای فتح خرمشهر اقتصادی کشور برداشته شود.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود خیانت های برخی مسئولان در خودکفایی تولید گندم و سایر محصولات استراتژیک کشور در دولت گذشته را یاداور شد و گفت: اگر اقدامات اصلاحی صورت گرفته در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی طی سالهای گذشته دنبال می شد الان کشور ما نیازمند جراحی اقتصادی نبود.

وی با انتقاد از سیاست ارز ترجیحی و نحوه توزیع آن در دولت گذشته خاطرنشان کرد: وضعیت سابق، ایران را به بهشت قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده بود و عملا یارانه مردم و بیت المال کشور توسط سوداگران غارت و به سایر کشورها گسیل می شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گرانی های اخر در کشورهای همسایه را متذکر شد و گفت: اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی خود  بیانگر لزوم اصلاح یارانه ها در کشور است چراکه در گذشته ای نچندان دور، میدان  برای رانت خواران اقتصادی، دلالان و نفوذی های استکبار جهت غارت بیت المال و دارایی های کشور  به شدت باز شده بود. 

وی از طرح اصلاح یارانه ها به عنوان آغاز قطع دستان غارتگران اموال مردم نام برد و گفت: این عملیات بزرگ در واقع سراغاز عملیات بزرگ فتح خرمشهرهای اقتصادی در کشور است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود خواستار تقویت زیرساخت های اقتصادی در کشور به ویژه مناطق کم برخوردار مستعد برای شکوفایی اقتصادی شد و گفت: اشتغالزایی و کارافرینی که از عوامل شکوفایی اقتصادی نیز است، در گرو تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاران و همچنین دست یابی به بازارهای جهانی است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد