سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95437
|
11:29 - 1401/02/24
نسخه چاپی

حقوق دان اردبیلی:

شفاف سازی اصلاحات اقتصادی، رمز موفقیت جراحی اقتصادی

شفاف سازی اصلاحات اقتصادی، رمز موفقیت جراحی اقتصادی
حقوق دان اردبیلی به لزوم جهاد تبیین و شفاف سازی طرح اصلاح اقتصادی و یارانه ها پرداخت و گفت: با بلورین شدن طرح های اقتصادی ،مفسدان اقتصادی و رانت خواران توان پنهان کاری و سوء استفاده از بیت المال را نخواهند داشت.

دکتر منصور عشق پور حقوق دان و استاد دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو باسبلان ما ،  به لزوم جراحی افتصادی در کشور اشاره کرد و گفت:باید جراحی اقتصادی لازم صورت گیرد و به‌جای دادن یارانه‌های پنهان، تولید ثروت کرده و وضعیت معیشتی مردم را بهتر کنیم.

حقوق دان اردبیلی به لزوم جهاد تبیین و شفاف سازی طرح اصلاح اقتصادی و یارانه ها پرداخت و گفت: با بلورین شدن طرح  های اقتصادی ،مفسدان اقتصادی و رانت خواران توان پنهان کاری و سوء استفاده از بیت المال را نخواهند داشت.

وی با اینکه مشکلات اصلی اقتصاد کشور، بیشتر ناشی از سوءمدیریت و «تحریم داخلی» است،به ارائه راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی پرداخت و گفت:  تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، حذف حصر انحصار در مشاغل خاص، تقویت دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه ها، نظارت بر سرمایه گذاری بانک ها و خروج آنها از بنگاه داری به سمت تولید و کارآفرینی، جایگزینی روش‌های نوین  سوئیفت نظیر رمزارزها، پیمان‌های پولی دوجانبه با شرکای اصلی تجاری  جهت کم اثر کردن  تحریم‌های بانکی، شناسنامه‌دار کردن همه تراکنش‌های بانکی و تلفیق بانک‌های اطلاعاتی موجود، جهت جلوگیری از فرا مالیاتی از جمله راهکارهایی است که می توان با اعمال آن ضمن کنرل دارایی های کشور، به ثروت آفرینی و بهبود شرایط اقتصاد کشور دست یافت.

وی افزود: دولت درصدد است روند بهره برداری همه آحاد مردم از ارز ترجیحی تحقق یابد و به جای اینکه عده خاصی از این ارز بهره ببرند و آن را به جیب بزنند و مفاسد اقتصادی فراوانی را به وجود آورند همه آحاد مردم از آن بهره مند شوند.

 عشق پور خاطرنشان کرد: اگر تحقق  طرح عدالت اقتصادی به درستی برای مردم تبیین شود، مردم استقبال فراوانی خواهند داشت همان گونه که تاکنون نیز از اقدامات سازنده دولت ها استقبال کرده اند.

وی لزوم مقابله با شایعه پراکنان  و آشوب طلبان در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: طرح های اصلاحی اقتصادی در صورتی با موفقیت اجرا خواهد شد که بتوانیم توطئه های دشمنان  و نفوذی های استکبار در اینخصوص را کنترل و از بین ببریم چراکه دشمنان با فرصت طلبی و سیاه نمایی واقیع  و وضعیت کشور همواره در صدد ضربه زدن به کشور هستند در همین راستا دانشگاهیان و همه کارشناسان لازم است به صورت آتش به اختیار و خودجوش به جهاد تبیین در فضای حقیقی و مجازی پرداخته و با روشنگری و شفاف سازی ضمن مقابله با توطئه های دشمنان فضای را برای جراحی بزرگ اقتصادی در کشور فراهم کنند تا در آل های پیش رو شاهد آسایش و رفاه اقتصادی در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/ج
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد