کد خبر: 95455
|
11:37 - 1401/02/25
نسخه چاپی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بانوی مرگ مغزی مشگین‌شهری به 8 بیمار حیاتی دوباره داد/ اردبیل در جایگاه نخست اهدای عضو کشور

بانوی مرگ مغزی مشگین‌شهری به 8 بیمار حیاتی دوباره داد/ اردبیل در جایگاه نخست اهدای عضو کشور
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به گزارش سبلان ما ،   یک بیمار مرگ مغزی اهل روستای جبارلو بخش ارشق مشگین‌شهر به عنوان اولین اهداکننده عضو از این شهرستان در سال ۱۴۰۱ با اهدای اعضای بدن خود به هشت نفر زندگی دوباره بخشید و در بهار طبیعت شادی را به جمع خانواده‌های آنان بازگرداند.

 مرحومه صفوره شهبازی بانوی ۵۵ ساله اهل ارشق مشگین‌شهر است که دچار مرگ مغزی شده بود.

زنده‌یاد شهبازی پس از بررسیهای لازم وبا تایید علایم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی برای اهدای عضو به تهران اعزام و اعضای بدن وی به هشت بیمار نیازمند اهدا شد.

نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و نمایندگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر و سرپرستار بخش ICU و کوردیناتور شهرستان مشگین شهر روز جمعه با حضور در منزل مرحومه شهبازی با بازماندگان و خانواده وی دیدار کردند.

در این مراسم ، مسئول واحد شناسایی بیماران مرگ مغزی و کوردیناتور ارشد واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی  استان اردبیل با انتقال پیام تسلیت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به خانواده‌های شهبازی گفت: این که اعضای خانواده، فردی که دچار مرگ مغزی شده، تصمیم بگیرند اعضای بدن عزیز خود را اهدا کنند، تصمیم و اقدامی بسیار سخت است اما با این حال دست به این کار خیرخواهانه زدند و با اهدای عضو این مادر، جان بیمارانی که در لیست انتظار اهدای عضو هستند، را نجات دادند.

وی افزود: این تصمیم بزرگ و اقدام ارزشمند نشان از روحی پاک و خدایی دارد.

نجفی‌زارع  گفت: استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

وی تصریح کرد:به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد