سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95458
|
00:23 - 1401/02/26
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

سپاه، شاه کلید حل مشکلات کشور است/ لزوم الگوسازی فعالیت های بسیج در جامعه

سپاه، شاه کلید حل مشکلات کشور است/ لزوم الگوسازی فعالیت های بسیج در جامعه
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تنها با اتکا به فعالیت های دولتی در امر محرومیت زدایی موج شکنی اتفاق نخواهد افتاد گفت: این بسیج و روحیه جهادی است که در همه عرصه ها راهگشا بوده و مسیرهای ناهموار را هموار کرده است.

به گزارش سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز یکشنبه در دیدار با  جمعی از اعضای بسیج سازندگی استان اردبیل خواستار تداوم حرکت های جهادی جهادگران بسیج شد و گفت: فعالیت های بسیج سازندگی در کنار محرومیت زدایی دارای اثرات مهم تربیتی و فرهنگسازی در جامعه است.

وی با بیان اینکه کار جهادی، کار نسل متدین است، گفت: دین اسلام بزرگ ترین دارایی و سرمایه بشریت است چراکه یک فرد با بهرمندی از تعالیم دینی به خودسازی پرداخته و از توانایی عبور از خود و خدمت به دیگران می رسد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اعتقادات دینی زمینه ساز روحیه جهادی در انسان ها است، گفت: یک جهادگر با اعتقادات دینی است که برای کشور عزت آفرینی می کند.

وی از صدا و سیما و رسانه های اجتماعی خواست تا با انعکاس فعالیت های جهادگران ضمن الگوسازی برای نسل جوان، کاستی ها و کم کاری های دستگاه های اجرایی و کلیه متولیان امور در زمینه محرومیت زدایی را مورد انتقاد قرار دهند چراکه تا کمبودها به تصویر کشیده نشود، نقاط ضعف دیده نشده و مدیران مربوطه نیز به چالش کشیده نخواهند شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تنها با اتکا به فعالیت های دولتی در امر محرومیت زدایی موج شکنی اتفاق نخواهد افتاد گفت: این بسیج  و روحیه جهادی است که در همه عرصه ها راهگشا بوده و مسیرهای ناهموار را هموار کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ روسیه و اوکراین و تحریم این کشور توسط غرب اشاره کرد و گفت: نگاه داخلی روسیه در این مناقشه به ملت ایران است و این موضوع از فیلم های منشر شده در شبکه های اجتماعی این کشور روشن است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دولت روسیه برای عبور از تحریم های غرب از ملت خود می خواهد ایرانیان را الگوی خود قرار دهند، می گوید ایرانیان علی رغم شدیدترین تحریم ها بیش از 40 سال مقاومت کرده و با توانمندسازی خود بر تمام مشکلات سیاسی، اقتصادی فائق آمده و به قله های علم و دانش نیز دست یافته اند.

وی افزود: امروز مقاومت ملت ایران،  به الگوی روسیه برای عبور از تحریم های غرب تبدیل شده است، چراکه  ملت ایران در 40 سال گذشته به پشتوانه نفس امام راحل  و بصیرت بالای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایثارگری های شهدا توانسته ضمن عبور از بحران های ایجاد شده توسط دشمنان، فرهنگ مقاومت خود را جهانی کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  با بیان اینکه 8سال بودجه کشور صرف جنگ در دفاع مقدس شد گفت: بعد از دفاع مقدس، بسیج پیش برندگی خود را حفظ کرده و با حضور پرصلابت خود در میادین و عرصه های مختلف به خدمت رسانه به مردم  پرداخته است.

وی از دستگاه های حامی بسیج سازندگی در محرومیت زدایی قدردانی کرد و گفت: دستگاه های کم کار در این زمینه باید با تمام توان وارد میدان شده و به محرومیت زدایی بپردازند.

امام جمعه اردبیل  از گروه های جهادی خواست با شناسایی و تعیین اولویت ها، کرامت انسانی در مناطق کم برخوردار را ارتقا داده و با فقر فرهنگی مقابله کنند.

وی از کم کاری دستگاه های مرتبط با رفع مشکل بی آبی در مناطق کم برخوردار نیز انتقاد کرد و گفت: آب رسانی با تانکرها به روستاهای کم برخوردار با وجود پیشرفت علم  و تکنولوژی پذیرفتنی نیست.

آیت الله عاملی تلاش های بسیج سازندگی در محرومیت زدایی را ستود و گفت: امروز امید مردم مناطق محروم و کم برخوردار به بسیج سازندگی است چراکه این مجموعه مقدس با حداقل ترین امکانات به پشتوانه دانش و تخصص جهادگران متعهد خود مشگل گشایی  می کند.

وی از سپاه به عنوان شاه کلید حل مشکلات نام برد و گفت: در اوج تحریم و محاصره علم و تکنولوژی، مجموعه سپاه و بسیج محشر کرده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پیشرفت های کشور در اوج تحریم ها در عرصه های علم، تکنولوژی و صنعت، مدیون متخصصان سپاه است گفت: پالایشگاه خلیج فارس کشور را در معرکه بنزین نجات داد و ما را به صادر کننده بنزین نیز تبدیل کرد.

وی بی تعهدی کشورهای خارجی در تکمیل پروژه ها را یادآور شد و گفت: ملت ما با چنگ و دندان وارد میدان شده و ضمن تکمیل بار زمین مانده، قدرت بهره وری را نیز بالا بردند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از بسیج سازندگی خواست تا با تداوم فعالیت های خود ضمن محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با پرورش انسان های مومن، متعهد و متخصص، نسل مخلص و جهادگر برای اینده کشور پرورش دهند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد