سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95474
|
14:59 - 1401/02/27
نسخه چاپی

پیام تسلیت امام جمعه اردبیل بمناسبت درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا

پیام تسلیت امام جمعه اردبیل بمناسبت درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا
آیت‌الله سیدحسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بمناسبت درگذشت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش سبلان ما ، در این پیام که روز سه‌شنبه منتشر شد آمده است: اطلاع از ارتحال عالم ربانی،  خطیب آرمانی، واعظ صمدانی، محقق المعی، ادیب عبقری، سالک بسیار موفق سبیل الهی و عامل به کریمه انی ذاهب الی ربی سیهدین حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا انار الله ثراه و جعل الجنه مثواه با نهایت تاسف، تاثر و تلهف همراه گشت.

آیت‌الله سیدحسن عاملی افزوده است: او ثروت عظیم تربیتی و معنوی برای ملت ایران و افتخار فراموش نشدنی برای خطه آذربایجان بود.

وی با اشاره به این که خاک پر برکت تبریز عزیز قطعا استعداد ادامه این سلسله مشعشع را دارد ، خاطرنشان کرد: زینت آسمان علمی ، ادبی و معنوی ایران عزیز ما همیشه مدیون خطه تبریز خواهد بود. 

آیت‌الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

وی همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد. 

آیت‌الله فاطمی نیا پس از یک دوره بیماری طولانی بامداد دیروز (دوشنبه) دعوت حق را لبیک گفت. مراسم وداع با پیکر این دانشمند فاضل و عارف با اخلاص دیشب با حضور علاقه مندان و عاشقان این استاد اخلاق در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد