کد خبر: 95483
|
18:04 - 1401/02/27
نسخه چاپی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خبرداد؛

رونمایی از کتب خطی اهدایی خانواده صدر به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

رونمایی از کتب خطی اهدایی خانواده صدر به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از رونمایی کتب خطی اهدایی خانواده صدر و کپی کتاب‌های خطی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی همزمان با هفته میراث‌فرهنگی خبر داد

به گزارش سبلان ما ، نادر فلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از کتب خطی اهدایی خانواده صدر و کپی کتاب‌های خطی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی می‌شود.

وی افزود: این کتب که گنجینه‌ای ارزشمند از آثار فرهنگی هستند در روز 28 اردیبهشت در مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی و به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نصرالله صدرالممالک از عارفان و شاعران ایرانی است که در سده سیزدهم هجری قمری در اردبیل متولد شده است و کتب اهدایی خانواده او 170 نسخه کتاب خطی در موضوعات مختلف عرفانی، ادبی و علمی مربوط به دوران صفوی و قاجار است.

وی با اشاره به رونمایی کپی کتاب‌های نفیس مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بیان کرد: همچنین 94 نسخه کپی از کتب مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در موزه‌های روسیه قرار دارند که نسخه میکروفیلم آنها در دهه‌های گذشته در اختیار این مجموعه جهانی قرار گرفته است در این مراسم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد