کد خبر: 95485
|
18:17 - 1401/02/27
نسخه چاپی

فرماندار اردبیل:

پخت روزانه یک میلیون 700 قرص انواع نان در اردبیل/ 3 هزار تن روغن در مراکز عرضه شهرستان توزیع شده است

پخت روزانه یک میلیون 700 قرص انواع نان در اردبیل/ 3 هزار تن روغن در مراکز عرضه شهرستان توزیع شده است
فرماندار اردبیل گفت: سرانه آرد مصرفی به ازای هر نفر در کشورمان ۷ کیلو و ۲۰۰ گرم است اما در اردبیل ۱۲ کيلوگرم بوده و جزو پنج استان هستیم که روزانه بالای یک میلیون ۷۰۰ قرص انواع مختلف نان پخت می شود.

سید محمد اعتماد در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: به جهت  کنترل بازار و اقدامات لازم  خط قرمز تعریف کردیم که به بهانه افزایش قیمت کمبودی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم، در حوزه نان از حیث تامین آرد مشکلی نداریم و روزانه در سطح شهرستان بالای یک میلیون ۷۰۰ قرص از انواع مختلف نان پخت می شود.

وی افزود: سرانه آرد مصرفی به ازای هر نفر در کشورمان ۷ کیلو و ۲۰۰ گرم است اما در اردبیل ۱۲ کيلوگرم توزیع می گرددو جزو استان های پر مصرف نسبت به استاندارد سرانه هستیم که بیشترین نرخ مصرف نان را دارند.

فرماندار اردبیل گفت: نرخ حداکثری  تعیین شده  برای هر کیلوگرم  مرغ ۵۵ هزار تومان است که با توزیع گسترده و اقدامات انجام شده قیمت ها به نزدیک 50 هزار تومان نیز رسیده و در صورت لزوم  مقدار قابل توجهی مرغ و گوشت قرمز یخ زده  ذخیره داریم که به تبع نیاز پخش می شود.

از روز آتی گوشت قرمز یخ زده با نرخ میانگین  95هزار تومان در محلات حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی بیان اینکه ۳ هزار تن روغن در مراکز عرضه استان اردبیل توزیع شده است تصریح کرد: برنج خارجی به مقدار قابل توجهی در شهرستان اردبیل پخش شده است و در روزهای آتی ۴۰۰ تن برنج تایلندی با نرخ 12 هزار  و پانصد تومان صرفا درسطح شهرستان  اردبیل توزیع می شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد