سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95510
|
10:33 - 1401/02/29
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

زورخانه ها مدارس عشق به ولایت هستند

زورخانه ها مدارس عشق به ولایت هستند
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ورزشکاران را زمینه ساز و غرور و غیرت ملت ایران در میادین ورزشی دانست و گفت: ورزش باید با نگاه تربیتی و فرهنگی تدوین شود.

به گزارش سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل صبح امروز در دیدار با مسئولین ورزش و جوانان استان اردبیل که به مناسبت روز بسیج ورزشکاران هفته پهلوانی زورخانه ای برگزار شد، ورزشکاران را زمینه ساز و غرور و غیرت ملت ایران در میادین ورزشی دانست و گفت: ورزش باید با نگاه تربیتی و فرهنگی تدوین شود.

آیت الله عاملی با اشاره به این که نیاز است ورزش در استان اردبیل توسعه پیدا کند، افزود: در کنار این توسعه مراکز فرهنگی و مکان هایی ایجاد شود که کودکان،نوجوانان جوانان بتوانند از این فضای فرهنگی استفاده بهینه بکنند تا دغدغه خانواده ها برای حضور فرزندان در مکان های ورزشی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی ، تفریحی و علمی باید ایجاد شود،گفت: ورزش سنتی پهلوانی باید در استان اردبیل توسعه پیدا کند و در راستای صیانت دینی و اعتقادی در این ورزشکاران گام برداشته شود.

آیت الله عاملی با اشاره به این که ورزش زورخانه ای مدرسه عشق به ولایت است ، اضافه کرد: انتظار ما این است که این رشته ورزشی در تمامی شهرستانها ایجاد شود تا روحیه پهلوانی در جوانان ما پرورش داده شود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه برای استعدادیابی جوانان و نوجوانان اقدامات ویژه‌ای انجام شود گفت: با شناسایی استعداد های ورزشی در استان این استعداد ها باید در راستای قهرمان پروری و پهلوان پروری پرورش پیدا کنند و در تمامی رشته های مختلف ورزشی باید تحرک ایجاد شود و با امکاناتی که در اختیار ورزش و جوانان وجود دارد باید در راستای پرورش استعدادهای ویژه گام های موثری برداشته شود.

وی گفت: جوانان که در ورزش مشغول می‌شوند از کانال های فساد جدا می‌شوند و این یک فرصت است تا با توسعه زیرساخت های مناسب ورزشی و فرهنگی، جوانان را از این فضاها بدور نگه داریم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ورزشکاران پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز در می آورند گفت: پرچم ایران برای همه ما فخر آفرین است و با اهتزار در آوردن این پرچم در میادین مختلف ورزشی عزت و غرور را برای ملت ایران به ارمغان می اورد.

آیت الله عاملی گفت: ورزشکاران جوانانی که در رویارویی با نمایندگان اسرائیل به خاطر ارزشهای انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سرباز زدند از حق خود گذشتند و نیاز هست که از این جوانان حمایت شود و از ارزشهای قهرمانان دفاع شود اگر به این قهرمانان و ورزشکاران و پهلوانان اهمیت داده نشود این ورزشکاران به کشورهای دیگر پناهنده می شوند که این بزرگترین آسیب برای ورزش کشور است.

وی در پایان صحبت‌های خود از اقدامات ارزنده سپاه حضرت عباس استان اردبیل در خصوص ایجاد زیرساخت های مناسب ورزشی در مناطق مختلف استان اردبیل تقدیر کرد و خواستار شد که زمینه های مناسبی فراهم شود تا با تعامل اداره کل ورزش و جوانان برای بسترسازی مناسب و استفاده از رشته های مختلف در این زیرساخت ها برای پیشرفت و توسعه ورزش استان با همکاری این دو دستگاه اقدامات لازم انجام گیرد.

 

در این دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با ارائه گزارش از فعالیت اداره کل استان گفت: ۲۵ پروژه ورزشی در سطح استان اردبیل فعال است که امید داریم در سال جاری و سال ۱۴۰۲ تمام این پروژه های نیمه تمام به بهره برداری برسد.

انوشیروانی از تشکیل صندوق خیرین ورزش یار در استان اردبیل خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این صندوق ساماندهی کمک های خیرین ورزش یار در استان است تا با کمک این صندوق بتوانیم برای توسعه ورزش استان اردبیل به لحاظ زیر ساختی و حمایتی از قهرمانان مفید باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ۴ جانبه خیر خواهانه برای کمک به ازاد سازی زندانیان غیر عمد اضافه کرد: با برگزاری این مسابقه ۴ جانبه به همت ستاد دیه استان ، دادگستری و دیگر دستگاه های اجرایی توانستیم توسط خیرین ۴ میلیارد ریال در حمایت از آزادی ۲۴ زندانی غیر عمد کمک بکنیم و اجرایی چنین برنامه ها و فرهنگ سازی در جامعه ادامه خواهد داشت .

وی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی و جوانان گفت: فعالیت های جوانان در حوزه ها و بخش های مختلف در سطح استان اردبیل در حال اجرا است که در همین راستا تا کنون توانستیم بیش از 4هزار و 500 بسته کمک معیشتی به همت خیرین سازمان بسیج ورزشکاران، سپاه استان و موسسات مردم نهاد در بین نیازمندان توزیع بکنیم و در حوزه ازدواج هم با اهدای بیش از ۳۰۰ جهیزه به نوعروسان نیازمند به همت موسسه خیریه ۱۴ معصوم و برگزاری دوره های قبل، بعد و حین ازدواج اقدامات موثری را انجام دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان در پایان گزارش خود در خصوص برنامه های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اشاره کردو افزود: از مهمترین برنامه های اداره کل در این راستا و در حمایت از مناطق روستایی تجهیز خانه های ورزش روستایی، و در راستایی محرومیت زدایی اهدای بسته های ورزشی به ۵ روستای محروم در هر شهرستان خواهد بود، جام پرچم هم که بصورت ملی برگزار خواهد شد استان اردبیل به لحاظ آماری و ثبت نام در بین ۱۲ استان برتر کشور قرار دارد که این مسابقات در نیمه دوم خرداد ماه در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ج


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد