سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95520
|
08:15 - 1401/02/30
نسخه چاپی

در سفر استاندار اردبیل به خلخال انجام گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای هیدورپونیک خلخال/ بررسی اجرای پروژه راه‌سازی کلور - درام/ آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال

آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای هیدورپونیک خلخال/ بررسی اجرای پروژه راه‌سازی کلور - درام/  آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال
استاندار اردبیل در آغاز دومین دور از سفرهای استانی با هدف نظارت و پیگیری مصوبات سفر اول روز پنجشنبه به همراه جعی از مسئولان استانی و با همراهی سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر به شهرستان خلخال سفر کرد.

به گزارش سبلان ما ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در آغاز دومین دور از سفرهای استانی با هدف نظارت و پیگیری مصوبات سفر اول روز پنجشنبه به همراه جعی از مسئولان استانی و با همراهی سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر به شهرستان خلخال سفر کرد.

 

استاندار اردبیل در اولین ساعت حضور خود در شهرستان خلخال، کلنگ احداث شهرک گلخانه ای طولش در این شهرستان را بر زمین زد.

استاندار اردبیل در ادامه سفر خود با حضور در ناحیه مقاومت شهرستان خلخال با اعلام رمز یا علی ابن ابی طالب رزمایش الی بیت المقدس۱۲ را آغاز کرد.

وی سپس به منظور بازدید از  پروژه راه ارتباطی کلور- درام راهی این منطقه شد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

 

استاندار اردبیل با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان خلخال با حجت‌الاسلام، امام جمعه  این شهرستان دیدار و در جریان مشکلات مردم و مطالبات این منطقه قرار گرفت.

دیدار چهره به چهره با مردم به ویژه روستاهای خلخال از جمله برنامه های استاندار اردبیل در این سفر بود

 سید حامد عاملی  در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ خلخال- منجیل در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: محور ارتباطی خلخال-منجیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و برف و بهمن گیر نبودن طول مسیر راه و همچنین متمایز بودن جاده بدلیل کوتاه ساختن مسیر فعلی به منجیل بیش از سایر راه‌های موجود در جنوب استان برای مردم منطقه و مسئولین استان حائز اهمیت است.

 استاندار اردبیل اضافه کرد: استانداری و جموعه مدیران دست اندرکار اجرای این پروژه برای تسریع در کار عملیات اجرایی امن‌ترین راه دسترسی مردم خلخال به استان زنجان وگیلان از طریق این راه در تلاش هستند.

وی گفت: با توجه به تاثیرات مهم استفاده از این راه در توسعه و رونق گردشگری شهرستان خلخال و استان اردبیل و همچنین تاثیر آن در ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنین روستاهای واقع در مسیر راه از سال گذشته توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات این پروژه شده است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با اشاره به تلاش های نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس، فرماندار این شهرستان و مدیران راه وشهرسازی استان برای افزایش سطح اعتبارات سالانه این پروژه از محل ردیف‌های ملی گفت: در جریان سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان اردبیل ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای شتاب‌بخشی به این پروژه تزریق شد که این اعتبار بیش از تعهد مجموعه راه و شهرسازی به پیمانکاران مجری این راه است.

 عاملی یادآورشد:با تزریق این اعتبار به پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران این پروژه، انگیزه پیمانکاران برای افزایش سرعت پروزه بیشتر شده و در بازدیدی که امروز از هر دو قطعه در حال ساخت راه خلخال به منجیل شد، پیشرفت کار مطلوب بود.

استاندار اردبیل یادآورشد: در قطعه یک پروژه مشکلاتی از قبیل پرداخت حق مالکیت اراضی واقع در مسیر پروژه از سوی ساکنین روستاهای واقع در این مسیر مطرح شد که انتظار می‌رود با پرداخت حق و حقوق مردم و رفع معارضین پروژه، سرعت کار در قطعه یک هم بیشتر از قبل شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی قطعه دو این پروژه نیز بهتر از بازدید گذشته پیش می‌رود و براساس توافق صورت گرفته با مسئولین راه وشهرسازی استان و پیمانکار مجری طرح کار راه‌سازی این قطعه باید تا پایان سه ماه سوم امسال تکمیل شود.

 استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات ۲۹ بندی سفر قبلی خود به خلخال اظهار کرد: در راستای پیگیری اجرای مصوبات این سفر، امروز علاوه بر بازدید از پروژه راه خلخال به منجیل از منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهر کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان نیز بازدید صورت گرفت و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان متعهد به انجام تعهدات خود در تکمیل مجموعه های گردشگری این منطقه شد.

 وی همچنین از بهره برداری از مجموعه گردشگری بین راهی رغائب خلخال واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم و منطقه گردشگری الماس این شهرستان خبر داد و افزود: اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان باید نسبت به اصلاح راه دسترسی این مجموعه اقدام کند تا زمینه افتتاح آن در روزهای آینده فراهم شود.

عاملی اظهار کرد:مجموعه رفاهی، تفریحی، ورزشی و اقامتی رغائب خلخال با برخورداری از سالن آمفی تئاتر،سالن‌های پذیرایی، کنفرانس و ۳۰ اتاق همچنین تعداد ۲۰ آلاچیق مجموعه ای از بهترین امکانات پذیرایی گردشگر در جنوب استان اردبیل است و سرمایه گذاران برای راه اندازی این مجموعه تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات بانکی هزینه کرده است 

استاندار اردبیل: توسعه شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد

استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال و شرکت در مراسم افتتاح ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی این شهر اعلام کرد: برای ارتقای ایمنی واحدهای تولیدی وصنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی، ایجاد و راه اندازی مراکز ایمنی و حفاظتی هم چون ایستگاه آتش نشانی مستقر در محل برای تسریع در کار کمک به اطفای حریق ضروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: بر اسساس برنامه ریزی انجام شده، در سال جاری دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی خلخال و گرمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال امروز افتتاح شد.

محمد اهلی اظهار کرد: برای احداث ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال و همچنین خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی و تجهیز این ایستگاه هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۲۵ میلیارد ریال آن مربوط به خودروی آتش نشانی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از پیشرفت ۵۰ درصدی ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی گرمی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این ایستگاه هم تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای صنعتی استان فعال هستند، گفت: با شروع به کار ایستگاه‌های جدید، مجموع این ایستگاه‌ها به ۶ ایستگاه خواهد رسید که امیدواریم در افزایش ایمنی واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهای تولیدی گفت: علاوه بر احداث، خرید و تجهیز خودروهای آتش نشانی، با اجرای برنامه‌هایی از قبیل شناسایی و پایش واحدهای صنعتی پرخطر و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به واحدهای صنعتی، تلاش می‌شود تا بروز هرگونه حوادث احتمالی در شهرک‌های صنعتی کاهش یابد.

اهلی ادامه داد: با توجه به حجم عظیم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و وجود صنایع تاثیر گذار در شهرک‌های صنعتی، آمادگی در مقابل حوادث و صیانت از این سرمایه‌های ملی از اهمیت بسزایی در حفظ تولید و اشتغال کشور برخوردار است.

وی هدف از ساخت و احداث این ایستگاه‌ها را کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و ارتقای ایمنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین صیانت از واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: پیشگیری از وقوع حوادث در شهرک‌های صنعتی از اهداف مهم ماست و در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی باید حضور در محل حادثه را به حداقل زمان ممکن کاهش دهیم.

استاندار اردبیل  در جریان سفر امروز خود به خلخال بهمراه جمعی از مدیران اجرایی دست اندرکار این استان یک واحد تولید شکلات، نقل ونباتی را در شهرک صنعتی خلخال افتتاح کرد.

سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، در ادامه دور دوم سفر شهرستانی خود به شهرستان خلخال، از روند احداث هتل رغائب بازدید و در گفت‌وگو با سرمایه‌گذار این طرح، مشکلات آن را پیگیری کرد.

 

سیدحامد عاملی  در آئین کلنگ‌زنی و آغاز طرح نهضت ملی مسکن در خلخال افزود: در راستای نیل به اهداف دولت سیزدهم، استانداری اردبیل و مجموعه مدیران اجرایی دست‌اندرکار ساخت مسکن ملی برای اجرای پروژه‌های ساخت مسکن نهضت ملی در تمام شهرستان‌های استان تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به واریز آورده اولیه از سوی ۴۴۰ نفر از متقاضیان دریافت این مسکن در خلخال عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد مسکونی در محلی مناسب در این شهر امروز آغاز شد و با افزایش آمار واریزکنندگان آورده قطعا تعداد واحدهای مسکونی نیز افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل گفت: این پروژه توسط بنیاد مسکن استان اردبیل اجرا و عملیات اجرایی فوندانسیون آن در زیربنای ۱۱ هزار مترمربع تا پایان تیرماه امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این آئین از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۲ شهرستان این استان خبرداد و افزود: عملیات ساخت مسکن در استان با تولیت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن آغاز شده و غیر از اردبیل در سایر شهرستان‌ها زمین موردنیاز برای اجرای این طرح تامین شده است.

به گفته محبوب حیدری ، در اردبیل نیز تا سه ماه آینده زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مورد نظر تامین خواهد شد تا بدون محدودیت برای متقاضیان واجد شرایط، مسکن تهیه و تامین شود.

وی اظهار کرد: در صورت واریز آورده موردنیاز از سوی متقاضیان مسکن نهضت ملی در خلخال تعداد ۴۴۰ واحد مسکونی فعلی آغاز شده به یک هزار واحد قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه زمین برای احداث این پروژه در کیوی بالا و پایین شهرستان کوثر تامین شده است، ادامه داد: هزینه خاک‌برداری و آماده‌سازی زمین مورد نظر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کیوی پایین بسیار سنگین‌تر از کیوی بالا بوده و حداقل نیاز به ۲۰ متر ترانشه‌برداری دارد که این امر موجب افزایش هزینه تمام شده مسکن و فشار بیشتر برای تامین آورده متقاضیان خواهد شد.

 

سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، در جریان دور دوم سفر شهرستانی خود به شهرستان خلخال، از طرح‌های عمرانی منطقه نمونه گردشگری امام‌زاده عبدالله(ع) کلور بازدید و مشکلات تکمیل این طرح‌ها را به‌صورت میدانی پیگیری کرد.

سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل در جریان دور دوم سفر شهرستانی به شهرستان خلخال اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی شهرستان خلخال هم از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم و هم از طریق تکمیل پروژه‌های اقتصادی پیگیری می‌شود.

در سفر امروز به خلخال، روند اجرای ۳۹ مصوبه دور اول سفر به این شهرستان در سال گذشته، جهت رفع موانع و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بازدیدهایی با همراهی نماینده مردم خلخال در مجلس، فرماندار و مدیران استانی از پروژه‌های مختلف انجام و آخرین وضعیت این پروژه‌ها ارزیابی شد.

در بازدید از شهرک صنعتی خلخال، آتش‌نشانی این شهرک به‌منظور افزایش ایمنی واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسید و همچنین در بازدید از واحد‌های مختلف تولیدی، در خصوص رفع مشکلاتی مانند سرمایه در گردش این واحدها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی گفت: طی هفته‌های آینده برای پیگیری مسئله اشتغال در شهرستان خلخال حاضر خواهیم شد که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال برنامه داشته باشند و با مشخص شدن پروژه‌ها، برنامه اشتغال در شهرستان خلخال اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد