سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95539
|
13:57 - 1401/02/31
نسخه چاپی

حافظان دانش آموز جزء ۳۰ قرآن کریم در جعفرآبادمغان تجلیل شدند

حافظان دانش آموز جزء ۳۰ قرآن کریم در جعفرآبادمغان تجلیل شدند
رئیس آموزش و پرورش جعفرآباد در مراسم تجلیل از دانش آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم این شهر، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، اهل بیت (ع) و نماز در مدارس از مفاد سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است

به گزارش سبلان ما ،مراسم تجلیل از دانش آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم با حضور امام جمعه،رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوارمغان، بخشدار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب و حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی ، اعضای شوراي اسلامي ورئیس اداره آموزش و پرورش جعفرآباد مغان و جمعی ازمعلمان و اولیای دانش آموزان در مسجد صاحب‌ الزمان(عج) برگزار شد.

علیرضا فداکار رئیس اداره آموزش و پرورش جعفرآبادمغان گفت :پیامبر گرامی اسلام (ص) دو گروه را اشراف و بزرگان امت خود معرفی می‌کنند که یکی حافظان قرآن کریم و دیگری کسانی که اهل نماز شب و مناجات شبانه هستند.

رئیس آموزش و پرورش افزود: به تعبیر فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) خانه‌ای که در آن نوری از قرآن نباشد مانند خرابه‌ای است و شما که موفق به حفظ کلام نورانی وحی شده‌اید خانه دلتان آباد و با لطف الهی دل‌های شما به نور قرآن منور شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان تجلیل شونده در این برنامه را منتخبان حفظ جزء ۳۰ قرآن در جعفرآبادمغان دانست و ادامه‌داد: در تمام مراحل حفظ قرآن توسط دانش‌آموزان، اعضای خانواده آنها مشارکت داشتند و بدون همراهی و تشویق آنها این اقدام بزرگ میسر نبود.

فداکار گفت با تاکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ قرآنی، اهل بیت (ع) و نماز در مدارس مورد تاکید قرار گرفته و اقدامات خوبی در این عرصه در جعفرآبادمغان آغاز شده است.

تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی بر اساس سند تحول بنیادین یکی از فعالیت های اساسی حوزه فرهنگی- هنری معاونت پرورشی است.

 

 

خبرنگار: مهرداد عاصمی

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد