سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95540
|
14:12 - 1401/02/31
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

نمایندگی شستا در استان اردبیل راه اندازی شود/ لزوم تخصیص منابع برای اورژانس اجتماعی

نمایندگی شستا در استان اردبیل راه اندازی شود/ لزوم تخصیص منابع برای اورژانس اجتماعی
استاندار اردبیل خواستار تخصیص منابع برای اورژانس اجتماعی در استان اردبیل شد و گفت: ایجاد نمایندگی شرکت شستا در استان اردبیل جهت پیگیری طرح‌های سرمایه گذاری در استان ضروری است.

به گزارش سبلان ما ، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در شورای اداری استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  برگزار شد، گفت: شاخص‌های تعیین‌شده برای توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی در استان‌ها چندان مناسب نیست و به‌صورت شفاف نمی‌تواند وضعیت استان و محرومیت‌ها را معرفی کند و با توجه به وضعیت نامطلوب استان اردبیل در زمینه شاخص‌های اقتصادی و درآمد سرانه، اختصاص امکانات و اعتبارات از محل‌های مختلف محرومیت‌زدایی به استان یک ضرورت است.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های مناسب و قابل توجه در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل، تبدیل این ظرفیت‌ها به ثروت در سایه ایجاد زیرساخت‌ها و زنجیره‌های تولید عملی است و کمک به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات موثر در راستای رونق اقتصادی و رفع محرومیت از استان است.

لزوم راه اندازی نمایندگی شستا در استان اردبیل  

استاندار اردبیل گفت: لازم است استان اردبیل نیز از برخی شرکت‌های دولتی دارای امکانات در سطح کشور از جمله شستا، صندوق‌های بازنشستگی  بهره‌مند شود‌ و با توجه به مقدمات انجام‌گرفته از سوی شستا در راستای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های تولیدی در استان اردبیل، ایجاد نمایندگی شرکت شستا در استان جهت پیگیری اجرای این طرح‌ها ضروری و دارای اهمیت است.

وی گفت: ایجاد خط پروازی روزانه از سوی شرکت هواپیمایی آسمان به‌عنوان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان اردبیل لازم بوده و استان ظرفیت ایجاد این پرواز را دارد و مشکلی در خصوص پرواز شرکت آسمان به‌صورت مستمر از استان وجود نخواهد داشت.

لزوم تخصیص منابع در زمینه نگهداری معلولان و اورژانس اجتماعی

عاملی گفت: تخصیص منابعی برای تکمیل اقدامات مربوط به احداث ساختمان‌هایی در راستای نگهداری معلولان و اورژانس اجتماعی از دیگر نیازمندی‌های استان اردبیل است.

وی گفت: کارگروهی برای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل و مسائل تأمین اجتماعی و درمان تشکیل شده و تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان گرمی و درمانگاه شماره ۲ تأمین اجتماعی اردبیل از جمله‌ مطالبات جدی حوزه درمان استان اردبیل است.

استاندار اردبیل به مصوبات سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت تزریق شده است

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد