سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95545
|
15:32 - 1401/02/31
نسخه چاپی

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

تعاون در نظام سرمایه داری کشور به حاشیه رانده شده است/ لزوم انتقال دانش تعاون جهت ترمیم بخش تعاون کشور

تعاون در نظام سرمایه داری کشور به حاشیه رانده شده است/ لزوم انتقال دانش تعاون جهت ترمیم بخش تعاون کشور
معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وی انتقال دانش تعاون جهت ترمیم بخش تعاون را مهم دانست و گفت: استفاده از دانش و تجربیات کارشناسان حوزه تعاون، پرورش نیروی های مستعد در کنار آن چیزی است که در سال های گذشته اتفاق نیافتاده است.

به گزارش سبلان ما ، مهدی مسکنیمعاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در جمع اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون و کارشناسان حوزه تعاون استان اردبیل گفت: ایدئولوژی ما در حوزه تعاون این است که کار را تنها با مردم می توان جلو برد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه تعاون گفت: مظلومیت و محجوریت بخش تعاون در سال های گذشته مشهود بوده و تعاون در نظام سرمایه داری کشور به حاشیه رانده شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتقال دانش تعاون جهت ترمیم بخش تعاون را مهم دانست و گفت: استفاده از دانش و تجربیات کارشناسان حوزه تعاون، پرورش نیروی های مستعد در کنار آن چیزی است که در سال های گذشته اتفاق نیفتاده است.

واگذاری و خصوصی سازی ها بر مبنای تعاون باشد

مسکنی در ادامه سخنان خود از آماده سازی مدل حکمرانی تعاون خبرداد و گفت: حکمرانی تعاون در واگذاری ها، حکمرانی تعاونی ها در بیوت مراجع، حکمرانی تعاون در دانشگاه ها، حکمرانی تعاون در دولت، حکمرانی تعاون در نهادهایی از قبیل بنیاد برکت، علوی، مستضعفین و در نهایت حکمرانی تعاون در سازمان های مردم نهاد شش لایه از این مدل را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه باید به جای تکیه بر نفت به مردم تکیه شود، گفت:یکی از اصلی ترین موارد جهت رشد تعاون این است که واگذاری و خصوصی سازی ها بر مبنای تعاون باشد.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با عنوان اینکه سیاسی کاری همیشه بر پیکره تعاون در کشور ضربه زده است گفت: تعاون مدلی است که توانست 800 هزار واحد مسکونی را در کشور احداث کند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد