سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95593
|
07:44 - 1401/03/05
نسخه چاپی

پیش آبگیری سد عمارت در گرمی/انتظار مردم بعد از ۱۵ سال تحقق یافت

پیش آبگیری سد عمارت در گرمی/انتظار مردم بعد از ۱۵ سال تحقق یافت
سد عمارت به عنوان بزرگترین سد خاکی استان اردبیل بعد از گذشت ۱۵ سال مراحل اجرایی به سرانجام رسید تا اهالی منطقه شمال استان از ثمرات و نتایج این سد بهره‌مند شوند.

به گزارش سبلان ما ، استاندار اردبیل از سد عمارت به عنوان بزرگترین سد خاکی استان اردبیل یاد کرد و گفت: بعد از گذشت ۱۵ سال مراحل اجرایی این سد به سرانجام رسید تا اهالی منطقه شمال استان از ثمرات و نتایج این سد بهره‌مند شوند.

  عاملی حجم واقعی سد را ۱۸۲ میلیون متر مکعب و آبگیری موقت آن را ۱۱۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: برای احداث این سد بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با تلاش مسئولان شرکت آب منطقه‌ای، سایر پیمانکاران و متولیان شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این سد خاکی هستیم.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن این سد در کنار تأمین آب شرب اهالی منطقه، به سیراب شدن اراضی منطقه گرمی و پارس‌آباد کمک کرده و بیش از هر زمان دیگر شاهد توانمندی بخش تولید در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل این سد ۵۴ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور اختصاص یافته تا این پروژه ارزشمند و پر خیر و برکت با ظرفیت مناسب به بهره‌برداری برسد.

عاملی مطالبه به حق مردم را در تکمیل سد و رفع نیازمندی‌های شرب، صنعت و کشاورزی منطقه یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب در منطقه و خروج آن از محدوده استان، پیش آبگیری سد انجام شده و در سال‌های آینده به صورت کامل بهره‌برداری از این سد را در بخش‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

سد خارکی عمارت که بزرگترین سد استان اردبیل است، با حجم ۱۸۲ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۱۰۶ متر با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان در مدت ۱۵ سال عملیاتی شده که حجم این سد معادل تمام سدهای بهره‌برداری شده در استان اردبیل در سال‌های اخیر است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد