سرویس: سیاسی
کد خبر: 95606
|
14:55 - 1401/03/06
نسخه چاپی

امام جمعه مشگین شهر؛

لزوم تبیین سیره علوی در جامعه /گرانفروشی کالا در شرایط سخت معیشتی مردم بدور از انصاف است

لزوم تبیین سیره علوی در جامعه /گرانفروشی کالا در شرایط سخت معیشتی مردم بدور از انصاف است
امام جمعه مشگین شهر با بیان اینکه گرانفروشی کالا در شرایط سخت معیشتی مردم بدور از انصاف است گفت: وظیفه حاکمیت، برخورد با احتکار و رسوا کردن محتکران است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام باوقار امام جمعه مشگین شهر در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) گفت: امروز لازم است سیره علوی در جامعه تبیین و جاری شود.

وی یکی از روش های مهم تربیتی در قرآن کریم را  ترویج داستان های تربیتی در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: با بیان داستان های قرآنی به کودکان می توان سبک زندگی علوی را در آیندگان نهادینه کرد.

امام جمعه مشگین شهر در ادامه سخنان خود به داستان گندم در کتاب  داستان راستان شهید مطهری اشاره کرد و گفت:گرانفروشی کالا در شرایط سخت معیشتی مردم بدور از انصاف است.

وی به بحث وام ازدواج  نیز اشاره کرد و گفت:  گرانفروشی و احتکار  کالا در انبار ، فشار آوردن به مردم و خانواده های نیازمند است و طبق آموزه های اسلام  انسان های محتکر با گرانفروشان در جهنم محشور خواهند شد.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) در عمل است، گفت:وظیفه حاکمیت، برخورد با احتکارو رسوا کردن آنها است.

وی با بیان اینکه دستگاههای نظارتی  باید پاسخگو باشند، گفت:کنترل روزانه قیمت ها بر عهده دستگاه های نظارتی است.

 امام جمعه شهرستان مشگین شهر در بخش دیگری از سخنان خود به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امروز دهه کرامت، بهترین فرصت برای  تمرین کرامت در انسان ها است.

وی با بیان اینکه زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) دارای مضامین بالا و ابعاد شخصیتی و شناسنامه معصومه (س)است، گفت: این بیانگر  جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه (س) و عصمت ان حضرت بخصوص عصمت در عمل است.

 حجت الاسلام باوقار به اتفاق اخیر در آبادان و ریزش ساختمان  در آن شهرستان اشاره کرد و گفت: برخورد جدی با عوامل متخلف و شهر سازی توسط دولتی ها و قوه قضاییه مطالبه امروز مردم است.

وی به رویدادهای تلخ در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت:بمباران محله زینبیه توسط رژیم صهیونیستی و ترور یکی از افسران نیروی قدس و مدافع حرم با حمایت  مستقیم رژیم صهیونیستی نشان دهنده افول و اضمحلال استکبار در جهان است.

 امام جمعه مشگین شهر گفت: امروز دشمنان اسلام در تلاش هستند با ایجاد ناامنی در کشور  به توافق احتمالی برجام اثرگذار بوده  و با جنگ روانی در منطقه به اهداف خود برسند.

وی به پاسخ متقابل ایران در برابر جنایت های اخیر  اشاره کرد و با بیان اینکه پاسخ ایران به این جنایات قطعی و حتمی است، گفت:  انتقام سختی در راه است.

حجت الاسلام باوقار در بخش پایانی سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن و انقلاب ماندن خیلی مهم است.

وی از نمایندگان مجلس خواست با عدم دخالت در انتصابات به حفظ استقلال قوای سه گانه کمک کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد