سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95622
|
09:03 - 1401/03/08
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

نهالستان و باغ مادر در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

نهالستان و باغ مادر  در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از بازسازی ۱۵۰ هکتار باغ میوه در این شرکت خبر داد و گفت: با وارد کردن 25 هزار اصله نهال که بخشی از آن وارد شده است، علاوه بر تامین نیاز استان، نهال مورد نیاز کل کشور تامین می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، اسدالله محسن زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان  صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح و بازسازی باغات میوه در دستور کار قرار دارد گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد نهالستان و باغ مادر در اراضی کشت و صنعت مغان اتخاذ شده است.

وی افزود: با وارد کردن تعداد ۲۵ هزار اصله نهال از کشور صربستان که ۱۰ هزار اصله نهال آن وارد شده و در گلخانه شرکت در قرنطینه می‌باشد، می‌توان علاوه بر نیاز منطقه و استان، نهال مورد نیاز کل کشور را تامین کرد.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین از افزایش تولید شیر در این شرکت خبر داد و گفت: تولید شیر خام از ۱۶۰ تن در روز به ۲۳۰ تن در روز رسید که در دوران فعالیت مجتمع دامپروری شرکت مغان بی‌سابقه بوده است.

محسن زاده ادامه داد: با ارتقای شرایط بهداشتی‌ محیط نگهداری دام‌ها و تغذیه غذایی سالم و باکیفیت، تعداد دام‌ها در این مجتمع از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به بالای ۲۰ هزار راس افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: با تامین بموقع و مدیریت مصرف نهاده‌ها، تولید نهاده‌ها به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 محسن زاده گفت: این شرکت بازوی اجرایی وزارتخانه بوده و با اجرای سیاست‌های ترسیمی وزارتخانه برای تامین امنیت غذایی به کشت محصولات استراتژیک اقدام کرده است.

وی درباره راه اندازی پردیس فناوری در شرکت افزود: برای نخستین بار در کشور به اخذ مجوز پردیس کشاورزی اقدام شده و برای اجرایی کردن این پروژه تفاهمنامه‌ای با پارک علم و فناوری منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: تفاهمنامه کشت نشایی نیز با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انعقاد گردیده و برنامه پنج ساله برای توسعه زیرساخت‌های شرکت اعم از باغ، زراعت، دام و صنعت به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان تنظیم و به وزارتخانه ارسال شده است.

 

 

اتنهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد