سرویس: سیاسی
کد خبر: 95641
|
14:16 - 1401/03/09
نسخه چاپی

کمیته نظارت بر بنگاه‌های املاک و خودرو در اردبیل ایجاد می‌شود

کمیته نظارت بر بنگاه‌های املاک و خودرو در اردبیل ایجاد می‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: کمیته بازرسی و نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و خودرو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، جلال آفاقی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره نمایشگاه‌داران خودرو استان، با تاکید بر ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی خودرو، اظهار کرد: حوزه معاملات خودرو و املاک از چالش‌های مهم فراروی دستگاه قضایی است.

وی بر ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی خودرو و افزایش نظارت برای پیشگیری از بروز اختلافات و تشکیل پرونده‌های قضایی در این حوزه تاکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل تصریح کرد: پرونده‌های زیادی در موضوعات مختلفی همچون خیانت در امانت، انتقال مال غیر، الزام به تنظیم سند، تحویل مبیع و ثمن معامله، جعل و کلاهبرداری در حوزه معاملات خودرو مطرح است.

آفاقی ادامه داد: در کنار ارتقاء آگاهی‌های عمومی جهت پیشگیری از جرایم و اختلافات در این زمینه، لازم است ساماندهی کارآمدی در بنگاه‌های معاملاتی خودرو اردبیل صورت گیرد.

وی با تاکید بر شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه و جلوگیری از فعالیت آنان، بیان کرد: دوره‌های تخصصی بنگاه‌داران به منظور افزایش دانش حقوقی مرتبط با معاملات خودرو برگزار می‌شود و همچنین کمیته بازرسی ویژه نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و خودرو، با گشت‌های تلفیقی سازمان‌های متولی در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

احداث شهرک خرید و فروش خودرو، تهیه منشور اخلاقی بنگاه‌های معاملاتی، ثبت سیستمی نقل و انتقالات با کد رهگیری و پیشگیری از کلاهبرداری‌ها در آگهی‌های خرید و فروش سایت‌های مجازی از جمله موارد مطروحه در این دیدار بود.

گفتنی است، در حال حاضر ۵۰۰ نمایشگاه معاملات خودرو در اردبیل فعالیت دارد که حدود یکصد نمایشگاه فاقد مجوز قانونی است.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد