سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95644
|
23:40 - 1401/03/09
نسخه چاپی

محمد گلریز در گفت‌وگو با تهران پرس مطرح کرد؛

جشنواره‌هایی چون کن سیاست زده است/ هنرمندان وطن فروش باید طرد و بایکوت شوند

جشنواره‌هایی چون کن سیاست زده است/ هنرمندان وطن فروش باید طرد و بایکوت شوند
خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب گفت: اظهارات خانم علیدوستی و هم طیفان او در جشنواره کن دهن کجی به مردم ایران است و نشان می‌دهد که این‌ها دوستدار وطن نیستند بلکه ضد وطن هستند.

به گزارش سبلان ما ، محمد گلریز خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب در گفتگو با خبرنگار فرهنگیتهران پرسبا ابراز تاسف از حواشی جشنواره کن عنوان کرد: افرادی مانند خانم ترانه علیدوستی در ابتدای ورودشان به عرصه هنر هیچ معروفیتی نداشتند و بواسطه وزارت ارشاد، رسانه‌ها و صداوسیما معروفیتی بدست آوردند و حال که با استفاده از امکانات جمهوری اسلامی این گونه معروف شده اند، با حضور در جشنواره‌های خارجی دست به سیاه نمایی علیه ایران می‌زنند که جای تاسف دارد و به تعبیری نمک خوردن و نمکدان شکستن است.


گلریز در ادامه خطاب به هنرمندانی از طیف ترانه علیدوستی گفت: اگر کشور خود را قبول ندارید و این چنین علیه ایران سیاه نمایی می‌کنید، خب به خارج از کشور بروید و کار هنری خود را آنجا آغاز کنید و اصلا ببینید که شما را معرفی می‌کنند یا خیر و آیا به شما کمک هنری می‌کنند.


وی با اشاره به این فرموده امام حسین (علیه السلام) که اگر دین ندارید آزاده باشید، تصریح کرد: اظهارات خانم علیدوستی و هم طیفان او در جشنواره کن، دهن کجی به مردم ایران است و نشان می‌دهد که این‌ها دوستدار وطن نیستند بلکه ضد وطن هستند و اگر خدای ناکرده یک اتفاق منفی در کشور رخ دهد این‌ها سریعا کشور را ترک می‌کنند.


خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب در ادامه سخنان خود به سیاست زدگی جشنواره‌های هنری خارجی اشاره و عنوان کرد: جشنواره کن به اسم، یک جشنواره هنری است، اما در واقع یک جشنواره سیاسی است و روال آن به این صورت است که حتما شرکت کنندگان ایرانی باید مخالف ایران باشند تا جوایز این جشنواره‌ها نصیب آن‌ها شوند و اگر موافق باشند هیچ جایزه‌ای نصیب آن‌ها نخواهد شد.


گلریز با اشاره به هجمه‌های شدید فرهنگی غرب علیه ایران بیان کرد: دشمنان به هر وسیله ممکن درصدد ضربه زدن به کشور ما هستند به خصوص از طریق هنر و افرادی، چون خانم ترانه علیدوستی نیز از عوامل این‌ها هستند که به هر طریقی می‌خواهند به کشور ضربه بزنند یا از طریق جشنواره کن باشد و یا از جشنواره‌های دیگر.


وی اظهار داشت: برگزارکنندگان چنین جشنواره‌ای که تکلیفشان مشخص است و می‌دانیم که دشمن هستند، اما به این افرادی که در جشنواره حضور می‌یابند و علیه ایران سیاه نمایی می‌کنند باید گفت: چرا شما برای دریافت یک جایزه حیثیت خود و ایران عزیز و مردم را زیر سوال میبری؟ این جایزه‌ها رفتنی است و آن چیزی که ماندنی است، عزت و غرور ملی است که تاریخ ساز است. حقیقتا این افراد نشان دادند که هیچ عرقی به کشور خود ندارند.


خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب در پایان با بیان اینکه افرادی، چون ترانه علیدوستی جایگاهی بین مردم ندارند، از برخی مسئولان فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان در بدنه فرهنگی کشور گاهی به چنین افرادی بها می‌دهند که باعث تاسف است درحالی که این درخواست را از مسئولان فرهنگی کشور داریم که ضمن محکوم کردن چنین رفتارهایی، این طیف هنرمندان را که با حضور در جشنواره‌های خارجی ضد کشور و مردم صحبت می‌کنند، طرد و بایکوت کنند.



انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد