سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95663
|
08:42 - 1401/03/11
نسخه چاپی

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل:

پرداخت ۹۵ فقره تسهیلات واحدهای مرغداری و دامداران/دستگاه‌های متولی کنترل خوبی بر بازار دارند

پرداخت ۹۵ فقره تسهیلات واحدهای مرغداری و دامداران/دستگاه‌های متولی کنترل خوبی بر بازار دارند
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در اجرای طرح مردمی کردن و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون ۹۵ فقره تسهیلات بانکی با ارزش در مجموع هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مرغداران و دامداران استان پرداخت شده است.

به گزارش سبلان ما ،یاسر عبداللهی عابد معاون اقتصادی استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:در راستای حمایت از واحدهای مرغداری و دامداران برای تامین نهاده های مورد نیاز  ۹۵ فقره تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

وی با تشریح اقدامات مدیریت اجرایی استان در این خصوص گفت: کارگروه اقدام مشترک برای اجرای بهتر طرح مردمی کردن یارانه بصورت مرتب در استان برگزار می‌شود و نظارت و کنترل کافی هم برای عرضه اقلام اساسی در بازار وجود دارد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مقابله با رانت و تورم در کشور است، افزود: در سال‌های گذشته با ارائه ارز ترجیحی نه تنها جلوی گرانی و تورم گرفته نشد بلکه منجر به رانت و اختلاس در کشور شد که دولت سیزدهم با اقدام شجاعانه جلو این روند را گرفت.

عبداللهی با تاکید بر اهمیت همراهی و حمایت مردم در اجرای مناسب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها افزود: شرایط و اقتضائات کشور و عدم امکان ادامه سیاست قبلی ایجاب می‌کرد که سیاست‌گذاری ارزی دولت شاهد اصلاحاتی باشد و این یارانه به جای افزایش روند قاچاق و واسطه‌گری به خود مردم تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد گردید که توقف این روند به یک ضرورت تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی در اولویت دولت است، افزود: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به توقف خروج غیرقانونی کالاها از کشور با توجه به اختلاف قیمت ناشی از اختصاص ارز ترجیحی، کمک خواهد کرد.

عبداللهی با اشاره به اهتمام دولت برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این باره نداشته باشند و دستگاه‌های متولی کنترل خوبی بر بازار دارند و اقلام مورد نیاز مردم هم در بازار موجود است.

وی افزود: روغن مورد نیاز مردم هم در بازار تامین شده و هیچ کمبودی هم در این باره در بازار وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل درباره شایعه افزایش قیمت نان افزود: جلسات منظم و مرتبی برای جلوگیری از گرانفروشی و همچنین افزایش کیفیت نان در استان برگزار می‌شود و کنترل و نظارت برنانوایی‌ها جدی است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد