سرویس: سیاسی
کد خبر: 95692
|
16:38 - 1401/03/13
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان اردبیل مطرح شد؛

لزوم تبیین آرمان های امام خمینی(ره) در جامعه/ دولت و مجلس تکانه های اخیر اقتصادی را مدیریت کنند

لزوم تبیین آرمان های امام خمینی(ره) در جامعه/ دولت و مجلس تکانه های اخیر اقتصادی را مدیریت کنند
ائمه جمعه استان اردبیل ضمن تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) به آرمان‌های امام راحل اشاره کرده و اظهار داشتند: منویات مقام معظم رهبری که تداوم دهنده راه و روش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، نقشه راه کشور برای پیشرفت، توسعه و آبادانی است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه  ضمن تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) به آرمان‌های امام خمینی(ره) اشاره کرده و اظهار داشتند: منویات مقام معظم رهبری که تداوم دهنده راه و روش امام راحل است، نقشه راه کشور برای پیشرفت، توسعه و آبادانی است.

 

لزوم مدیریت تکانه های اخیر اقتصادی توسط دولت و مجلس/دولت در همکاری با آژانس هسته‌ای سنگ تمام گذاشته است

امام جمعه اردبیل: لزوم مدیریت تکانه های اخیر اقتصادی توسط دولت و مجلس/دولت در همکاری با آژانس هسته‌ای سنگ تمام گذاشته است

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ابعاد مختلف اجرایی طرح اقتصادی اخیر دولت اظهار داشت: هیچ کارشناس اقتصادی در لزوم هدفمندسازی یارانه‌ها تردیدی ندارد و اگر صورت نمی گرفت بیت المال غارت می شد و در آینده یک بن‌بست سخت در انتظار ما بود در خود اردبیل ۱۰ نفر از فروش مرغ یارانه ای به اقلیم کردستان میلیاردها پول حرام به ثروت خود اضافه کردند.

وی ادامه داد: از ۱۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی در نهایت یک سوم به دست مردم می‌رسید دولت محاسبه کرد که اگر کل همان یارانه را به جای وارد کننده به خود مردم بدهد هم رفاه مردم بیشتر می‌شود و هم ریشه دزدی و خیانت قطع می گردد و این محاسبه کاملاً درستی است اما بالا رفتن قیمت کالاهای غیر یارانه‌ای به این طرح ضربه زد و لذا این انتقاد وارد است که طراحان این طرح مخصوصاً وزرای مربوط به این طرح چرا پیش‌بینی نکردند که با این طرح قیمت کالاهای غیر یارانه‌ای بالا می رود؟ ایراد دوم این است که ۶ هزار شرکت که برای ارز ترجیحی به صف ایستاده بودند با قطع آن از واردات منصرف شدند و خود را کنار کشیدند دولت اعلام کرد هر کسی  مجاز است که با ارز آزاد واردات لازم را انجام دهد در حالی که  برای واردات با ارز آزاد باید اطمینان و تضمین وجود داشته باشد بر فرض اگر تجار با ارز آزاد نهاده دامی وارد نکنند بر سر جوجه ها همان بلا می آید که ملاحظه شد هرچند کار بسیار اشتباهی بود و آبروی اردبیل در سطح جهانی مخدوش شد دولت اگر این دو ایراد را حل کند راه را درست رفته است.

خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر اهمیت نقش نظارتی مجلس تصریح کرد: ما از مجلس می خواهیم با وسواس و دقت کامل عملکرد وزرای مربوط مخصوصاً وزیر جهاد کشاورزی ، اقتصاد و هم چنین رییس بانک مرکزی را تحت نظارت و رسیدگی داشته باشند انتظار ما این است حساسیتی که نمایندگان به عزل و نصب دارند با همان حساسیت در طرح اقتصادی اخیر به فکر کرامت ملت مخصوصا با نظارت دقیق بر عملکرد وزرای مربوط باشند ما انتظار داریم که نمایندگان مجلس با همکاری دولت سریعاً تکانه های اخیر اقتصادی را مدیریت و به ملت بزرگ ما امیدواری دهند.

وی به گران شدن قیمت حج که به صورت ناگهانی و در دقیقه نود صورت گرفت اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حتی کشور ثروتمندی مثل عربستان از شرایط حاکم بر اقتصاد دنیا که ناشی از جنگ اوکراین است اثر پذیرفته است اما کشور ما هم کشوری ثروتمند و هم پهناور است  اگر سوء تدبیر نباشد به‌راحتی از این بحران جهانی رد می‌شویم.

  نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  در ادامه سخنان خود گفت:  طرح بزرگ اقتصادی قطعاً بدون همکاری مردم به سرانجام نمی رسد و مردم نقش بسیار خطیری در موفقیت آن دارند. به عنوان مثال الان قطعاً و حتماً بیشتر از نیاز مردم آرد به نانوایی ها داده می شود هیچ تردیدی در این امر نداشته باشید اما فوراً نانوایی ها شلوغ شد سرانه کشور هفت و نیم کیلو در ماه است در حالی که در اردبیل دوازده و نیم کیلو است شما خودتان حساب کنید آیا نانی که می خورید به دوازده و نیم کیلو ماهانه می‌رسد ؟ در استان اردبیل از ۲۱ اردیبهشت بیش از ۱۵۰۰ تن برنج، نزدیک به هزار تن ، شکر و ۳۵۰ تن قند و نزدیک به ۱۷۰۰ تن روغن پخش شده و برای نیاز استان کافی است اما در عرض چند دقیقه تمام می شود. کافی است شایعه شود که فلان جنس گران خواهد شد فوراً از بازار جمع آوری می شود اگر هر کس به قدر نیاز انبار کند جنس به طور فراوان موجود است اما اگر نیاز کاذب درست شود هیچ ذخیره ای جوابگو نمی شود وقتی جنس ، از بازار جمع آوری و کمبود درست شود قطعاً در قیمت هم تاثیر می گذارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود   به شیطنت های اخیر آمریکا در آستانه مذاکرات اشاره کرد و گفت: دولت ما در مذاکرات وین و در همکاری با آژانس هسته‌ای سنگ تمام گذاشته و به طور کامل تنازل کرد حتی سپاه به دولت مردان گفت به وجود اسم سپاه در لیست تحریم حساس نباشید و از مصالح ملت دفاع کنید اما چرا اخیراً آژانس ایران را متهم به پنهان کاری کرده و مذاکرات وین در آخرین لحظات ثمردهی از طرف آنها به سردی گراییده است؟ علت چیست؟علت فقط یک چیز است و آن اینکه آنها بعد از ملاحظه اقدام اقتصادی اخیر دولت به طمع افتادند منافقین و اسرائیل مدام به بایدن می گویند که اگر قدری دست نگه دارید دولت ایران را به زانو در می آوریم چهل سال است در همین خیال زندگی می کنند و بسیاری از آنها با همین خیال دنیای خود را عوض کردند و به محکمه خداوندی وارد شدند حتی بعضی از آنها چنان هول شد که گفت امسال جشن کریسمس را در تهران با شراب ناب برگزار خواهیم کرد! و جمهوری اسلامی تبدیل به داستان خواهد شد! اما خودشان تبدیل به داستان شدند " فَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ وَمَزَّقْنَاهُمْ كُلَّ مُمَزَّقٍ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ " (ما هم آنها را داستانها و مثلهای عبرت آموز کردیم و به کلی متفرق و پراکنده ساختیم. در این عقوبت برای مردمان پر صبر و شکر آیاتی (از عبرت و حکمت) آشکار است.)

وی افزود: ما به آمریکا می گوییم گول اسرائیل و منافقین را نخورید اگر با فکر فوق ایران را توسط آژانس متهم و مذاکرات را جدی نگرفته اید پس بدانید و خاطر جمع باشید که ایران امروز جز در مقابل خدا در برابر هیچ کس و هیچ دولت رکوع نخواهد کرد و به کسی باج نخواهد داد ما از کربلا یاد گرفتیم که زیر بار ظلم و زور و تحکم نرویم و قطعاً دیگر شما دوباره بر سرنوشت ما مسلط نخواهید شد کارنامه چهل ساله ما هم همین را اثبات می کند کارنامه آمریکا هم جالب است در ۲۰۰ سال ۲۰۰ جنگ به راه انداخته و دو درصد جمعیت دنیا را کشته است این کشور به هیچ پیمانی حرمت نگه نداشته است شایسته است مذاکره‌کنندگان ما توجه کنند  که آمریکا ۳۷۰ پیمان با سرخ پوست ها بست اما به یکی از آنها عمل نکرد و عجیب این است که خداوند ۱۴۰۰ سال قبل فرموده که این ها اهل وفا به پیمان نیستند "كَيْفَ وَإِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لَا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً  يُرْضُونَكُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ" ( چگونه (با مشرکان عهدشکن وفای به عهد توان کرد) در صورتی که آنها اگر بر شما ظفر یابند مراعات هیچ علاقه خویشی و عهد و پیمان را نخواهند کرد! به زبان‌بازی و سخنان فریبنده شما را خشنود می‌سازند در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آنان فاسق و نابکارند.)

آیت الله عاملی با انتقاد از تعطیلی پروازهای استان اردبیل عنوان کرد: تعطیلی پروازهای استان اردبیل به حد بسیار نگران‌کننده رسیده است دیروز پرواز تعطیل شد و کسانی که سه روز تعطیلی را در سرعین هتل رزرو کرده بودند از جهات متعدد با خسارت مواجه شدند روز شنبه در رسانه‌ها ما از تعطیلی فاحش پروازها انتقاد کردیم روز دوشنبه پرواز خود ما را تهران به اردبیل تعطیل کردند و ظاهرا از ما انتقام گرفتند که در این باب ساکت باشیم در نتیجه ما مجبور شدیم از تهران به تبریز برویم با تعطیلی پرواز مشکلات بسیار حادی برای مردم درست می شود به عنوان مثال بیماران گرفتار می‌شوند اساتید پروازی دانشگاه و دانشجویان صدمه می بینند تجار و سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری در استان تجدیدنظر می‌کنند گردشگر ها نفرت پیدا می‌کنند و عجیب این است که وزارت مربوط در نهایت بی اعتنایی است به خاطر همین امور است که ما همیشه از نمایندگان محترم می  خواهیم در دادن رای به وزراء نهایت دقت و  احتیاط را داشته باشند از دادستان محترم اردبیل که به این موضوع وارد شدند تشکر می کنم و از ایشان  مصراً می خواهم شرکت های متخلف را پاسخگو نماید.

امر به معروف، مسئولیت سیاسی و انقلابی همه مردم است/عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام خمینی(ره)

امام جمعه شهرستان نیر: امر به معروف، مسئولیت سیاسی و انقلابی همه مردم است/عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام خمینی(ره)

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: همانگونه که مکلف هستیم خودمان را حفظ  و از جهالت و گمراهی به سمت علم و نورانیت سوق دهیم مکلف هستیم برای دیگران نیز همین کار را انجام دهیم و این  امر مهم در امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی از بیخیالی مردم نسبت به محیط اطراف بعنوان یکی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی نام برد و گفت: سکوت در برابر  دزد و خلافکار، محتکر، گران فروش و حتی کارمند کم کار، شایسته نیست هرچند مسئول و متولی رسیدگی به این امورات نیستیم ولی امر به معروف و نهی از منکر بر ما حکم ورود می دهد و باید درگیر این امر شویم.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است گفت: دشمن در جنگ نرم، بسیار هوشمندانه عمل کرده و متاسفانه جمله "به ما چه"،" خودت را درگیر نکن" را در  بین مردم ما نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب  است و مسئولیت شرعی است، گفت: امر به معروف، امروز مسئولیت سیاسی و انقلابی همه ما است.

حجت الاسلام نعمتی به خاطرات موسوی کاشانی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: وقتی خانم بی نظیربوتو خواستند محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف شوند، نسبت به پوشش وی ایراد گرفتیم و برایشان چادر آوردیم ، حضرت آقا از همان لحظه ورود وی فرمودند؛ دخترم تو فرزند اسلام هستی، تو فرزند اهل بیت(ع)  مسلمان و شیعه هستی و همینطور ادامه دادند، بی نظیربوتو شروع به گریه کرده  و خوهش کردند حضرت آقا شفیع روز قیامت شوند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرده  و گفت: یکی از وظایف مهم مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور در جهاد تبیین مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام راحل است.

وی در ادامه سخنان خود به ابعاد مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام راحل است.

حجت الاسلام نعمتی به بعد عدالت مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) همواره به خدمت به مردم سفارش کرده اند.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت محرومین، توصیه اجتناب از اشرافیگری به مسئولان، مردمی بودن مسئولان بطوریکه خود امام، خودشان را خادم ملت معرفی کرده و در این راستا می کوشیدند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) ضامن پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد و عرصه ها است، گفت: انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام راحل که الحق بهترین انتخاب نیز است کشور را در این مسیر نگه داشته است.

وی به میدان های جنگ امروزی اشاره کرد و گفت: تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین فقط لسانی نیست و باید در عمل هم دیده شود.

حجت الاسلام نعمتی به ولایتمداری اشاره کرد و گفت: ولایتمداری مسئولان یعنی عمل به تمام توصیه ها و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یعنی کار جهادی با روحیه انقلابی یعنی میدان دادن دادن به جوانان  متعهد، متخصص و  و کارآمد، خدمت خالصانه و مجاهدانه به ملت، به محرومین در راستای توانمند کردن ایران اسلامی

وی استفاده از توان و ظرفیت های داخلی برای قدرتمند کردن ایران اسلامی را متذکر شد و گفت: برای حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال ، شرافت،کرامت انسانی و اسلامی، مبارزه با استکبار و اسرائیل مستمر شود.

امام جمعه شهرستان نیر به توقیف نفتکش یونانی اشاره کرد و گفت: این کار مهم در واقع اثبات اقتدار نیروی دریایی ایرانی اسلامی توسط سپاه پاسداران است.

وی افزود: ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی مماشات نخواهد کرد و به اقدامات خصمانه، قاطعانه جواب خواهد داد.

حجت الاسلام نعمتی به قیام 15 خرداد نیز اشاره کرد و گفت: قیام 15 خرداد در سال 42 نقطه عطفی در آغاز انقلاب سال 57 به شمار می آید چراکه بعد از بازداشت امام راحل در انتقاد به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید ،اعتراض مردم تهران، قم و ورامین  توسط رژیم شاه به ویژه ساواک به شدت سرکوب شد و بسیاری اط هموطنان بصیر در این واقعه به شهادت رسیدند که امام خمینی(ره) این روز را برای همیشه عزای عموم اعلام کرد.

امام جمعه مشگین‌شهر: روش مدیریتی مقام معظم رهبری همان روش امام خمینی (ره) است

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استکبارستیزی ، استقلال و حاکمیت ملی همواره خط قرمز امام خمینی بود و این باور همان هدف رهبر معظم انقلاب می‌باشد.

وی با بیان بخشی از تحریف‌ها و توطئه‌ها علیه شخصیت برجسته و کم‌نظیر امام (ره) توسط دشمنان خارجی و برخی فریب‌خوردگان داخلی گفت: بدون تردید امام خمینی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی تاریخ معاصر است که توانست در عصر کنونی حکومت جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کند.

وی توقیف دو نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بسیار غرورآفرین دانست و افزود: کشور ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری مماشات نمی‌کند.

وی با تقدیر از قرارگاه جهادی الکفیل در راه‌اندازی کاروان درمانی در مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: اعضای این کاروان متشکل از ۲۰۰ پزشک ، دندانپزشک و کادردرمانی روزانه بیش از ۸۰۰ نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد ، بهزیستی و سایر اقشار محروم جامعه را بصورت رایگان معاینه و درمان می‌کنند.

 

امام جمعه خلخال: فعالیت معادن بزرگترین تهدید زیست محیطی این شهرستان است

امام جمعه خلخال: فعالیت معادن بزرگترین تهدید زیست محیطی این شهرستان است

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با گرامیداشت ۱۵ خردادماه سالروز ملی محیط زیست افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام به پرهیز از هرگونه انجام اقدامات آلوده‌کننده محیط زیست و همچنین توصیه بر تلاش برای پاکیزگی آن تاکید نشده است.

وی اظهار کرد: صدور مجوزهای راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل و بدون توجه به بحث آلودگی‌های زیست محیطی این‌گونه صنایع، لطمات سنگین و جبران‌ناپذیری به طبیعت و محیط زیست این شهرستان وارد کرده و به هر شکل باید از ادامه این کار جلوگیری شود.

امام جمعه خلخال گفت: واگذاری بی‌حساب و کتاب مجوز بهره‌برداری از معادن خلخال توسط سازمان صمت استان اردبیل بدون لحاظ نظر و کسب تکلیف از مسئولان اجرایی علاوه بر به یغما رفتن معادن ارزشمند و ثروت خدادادی منطقه و خارج شدن محصولات معدنی خام عایدی برای مردم منطقه ندارد.

امام جمعه خلخال از اقدام اعضای شورای تامین و نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در اعلام ممنوعیت صدور مجوز بهره‌برداری معادن از سوی مرکز استان قدردانی کرد و گفت: با این کار از ادامه غارت معادن و ادامه آلودگی آب و هوا جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی واگذاری مجوز بهره‌برداری معادن خلخال را در گذشته خیانت آشکار در حق مردم مظلوم این شهرستان ذکر کرد و افزود: جالب است که در صدور این گونه مجوزهای ویرانگر، اداره صمت استان اردبیل ملاحظات زیست محیطی را زیر پا گذاشته است.

خطیب جمعه خلخال با گرامیداشت ۱۵ خردادماه سالروز ملی محیط زیست اظهار کرد: ادامه فعالیت فاقد نظارت تعداد قابل‌توجهی از کارگاه‌های تولید شن و ماسه در این شهرستان زمینه‌ساز تخریب مراتع و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان اجرایی در انجام وظایف قانونی و شرعی محوله در حفظ و حراست از محیط زیست منطقه گفت: در حالی که در گذشته به راحتی می‌شد از صدور مجوزهای راه‌اندازی این‌گونه صنایع آلاینده هوا جلوگیری کرد، کوتاهی برخی از مسئولان وقت، شهرستان را با معضل آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از فعالیت کارگاه‌های تولید شن و ماسه مواجه کرده است.

امام جمعه خلخال خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های شن و ماسه به بهانه ایجاد اشتغال برای چند نفر محدود به قیمت سنگین از بین رفتن طبیعت، آلودگی رودخانه‌ها و محیط زیست این شهرستان تمام شده است.

وی  اضافه کرد: هر چند در حال حاضر صدور هرگونه مجوز راه‌اندازی این‌گونه کارگاه‌های صنعتی در خلخال مشروط به دریافت مجوز از شورای تامین این شهرستان است ، ولی تعداد بالای مجوزهای صادر شده قبل و فعالیت تعداد قابل توجهی از کارگاه‌های شن و ماسه حیات محیط زیست را تهدید می‌کند.

وی مطالبه‌گری را از جمله وظایف مهم مدیران اجرایی برای توسعه و پیشرفت خلخال ذکر کرد و ادامه داد: در حالی که بخشی از مشکلات مربوط به فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده ناشی از صدور مجوز بی‌حساب و کتاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان است، بخش دیگر از دلایل هم ناشی از ضعف عملکرد برخی دستگاه‌های مرتبط با این کار از انجام وظیفه ذاتی و قانونی محوله است.

امام جمعه خلخال با گرامیداشت ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) افزود: انقلاب اسلامی انقلاب رهایی بشریت از طاغوت جهانی است.

منویات مقام معظم رهبری نقشه راه کشور / آرمان‌های امام خمینی(ره) باید تبیین شود

امام جمعه اصلاندوز: منویات مقام معظم رهبری نقشه راه کشور / آرمان‌های امام خمینی(ره) باید تبیین شود

حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با تسلیت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: رعایت آداب معاشرت در جامعه یکی از نشانه‌های تقوا است به طوری‌که براساس آیه ۲۶۳ سوره بقره نیز سخن خوش و طلب آمرزش بهتر از صدقه‌ای است که در پی آن آزار کنند بنابراین باید توجه داشت که آبرو و شخصیت انسان فقیر باارزش‌تر از مسائل دنیوی است که معیشت او را تامین می‌کند و قطعا هم اخلاق خوش در کنار انفاق موجب تسکین انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش آداب معاشرت اسلامی را باید به کودکان قبل از رسیدن به سن بلوغ شروع کنیم، افزود: اسلام با آداب و سروم خرافی مبارزه می‌کند و نسبت به رعایت آدابی که با کتاب آسمانی و عقل مطالبق باشد دعوت می‌کند لذا یکی مصادیق آداب معاشرت اسلامی سلام گفتن است چراکه سلام یکی از شعارهای اسلام است که باید به آموزش آداب معاشرت اسلامی به کودکان اهمیت بسزایی دهیم.

جعفرزاده در ادامه تصریح کرد: در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفته ایم لذا باید تبیین و تشریح آرمان‌های امام خمینی(ره) در اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی مقطع کنونی قرار گیرد و با توجه به اینکه امام راحل تنها یک رهبر سیاسی نبودند باید جوانان و نسل جدید جامعه برای تکوین شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی خود با ابعاد شخصیتی امام(ره) آشنایی کامل داشته باشند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام راحل، آرمان‌ها و برنامه‌های ایشان هیچ معنایی ندارد، ادامه داد: امام خمینی(ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است و امروز نسل جدید جامعه باید هوشیار باشند که هدف دشمن از اینکه می‌خواهد امام(ره) را تحریف کند و یا اینکه می‌خواهند شخصیت ایشان آنگونه که در خور ویژگی آن حضرت است به جوانان انتقال نیابد اثر گذاری ابعاد وجودی ایشان است چراکه امام خمینی(ره) به قدرت دارای مردم باور داشت و همیشه خود را نقطه مقابل قدرت‌های ستمگر می‌دانست و هراس استکبار جهانی هم دقیقا از همین نقطه آغاز شد.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: صلاح و سعادت کشور در این است که در هر زمان منویات راهگشای رهبری را چراغ راه بدانیم این موضوع که رهبری مقام معظم رهبری هیچ نوع تفاوتی با امام خمینی(ره) ندارد و باید برای نسل جوان تبیین شود به طوری‌که اگر شرایط زمان و دشمنی‌ها و شیوه‌های مکارانه دشمن را در نظر بگیریم می‌فهمیم که سیره رهبری مقام معظم رهبری مشابه امام راحل است و مسیر سعادت کشور از منویات رهبری می‌گذرد.

خطیب جمعه شهرستان اصلاندوز قیام ۱۵ خرداد را جنبشی ماندگار عنوان کرد و ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد قیام ماندگاری بود که راه مبارزه با ظلم و ستم را به مردم آموخت و رهبر و پیشوای انقلاب با مشاهده حمایت و پشتیبانی مردم از او و با اتکا به خداوند و این حمایت مردمی در راه مبارزه با دیکتاتوری گام‌های خود را محکم‌تر برداشت.

جعفرزاده با اشاره به توقیف نفتکش‌های یونانی توسط نیروی دریایی سپاه در روزهای اخیر، گفت: اخیرا دو نفتکش یونانی توسط قهرمانان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پاسخ قاطعی نسبت به دزدی‌هایی که آمریکا و یونان در رابطه با نفتکش‌های ایرانی مرتکب شده بودند است و این اقدام آمریکایی‌ها مصداق کامل دزدی دریایی بود اما پاسخی که دریافت کردند واقعا اقتدار نظام اسلامی را به وضوح به نمایش گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که منافع، استقلال و تمامیت ارضی کشور مطرح باشد با جدیت پاسخ هر نوع تعرضی را خواهیم داد و همچنین همگان بدانند که ایران نسبت به قوانین بین‌المللی در تمام حوزه‌ها احترام قائل است اما اگر دشمنان منافع کشور ما را به خطر بیاندازند قطعا مجازات خواهند شد و حقیقتا دیگر "دوران بزن در رو تمام شده است".

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد