سرویس: سیاسی
کد خبر: 95695
|
08:38 - 1401/03/14
نسخه چاپی

در گفتگو با جمعی از مبلغان اسلامی اردبیل مطرح شد؛

امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است/مطالبه‌گری برای احقاق حق، منطق امام راحل بود

امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است/مطالبه‌گری برای احقاق حق، منطق امام راحل بود
جمعی از مبلغان اسلامی اردبیل به تبیین ویژگی ها و سیر اندیشه امام خمینی(ره) پرداخته و اظهار داشتند: شناخت و تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه، لازمه مقابله با تحریف راه امام است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه  و مبلیغین اسلامی  به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)  در گفتگو با سبلان ما به تبیین ویژگی های بارز امام راحل پرداخته و اظهار داشتند:شناخت و تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه، لازمه مقابله با تحریف راه امام است.

امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در گفتگو با سبلان ما به لزوم جهاد تبیین در خصوص سیر اندیشهو  آرمان‌های امام خمینی (ره) در جامعه اشاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه امام راحل تنها یک رهبر سیاسی نبودند بنابراین لازم است  نسل های پیش رو برای تکوین  ابعاد شخصیت‌ی خود با ابعاد شخصیتی امام (ره) آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در گام دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی(ره)، هیچ معنایی ندارد، گفت: امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: امام خمینی (ره) به قدرت مردم باور داشت و هراس استکبار  هم دقیقاً از بیداری و اتحاد مردم است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: صلاح و سعادت کشور در این است که در هر زمان منویات راهگشای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را چراغ راه بدانیم چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همانند بنیانگذار کبیر انقلاب با رصد دشمنان اسلام همواره راهگشای ملت برای عبور از توطئه ها و دسیسه های دشمنان هستند.

لزوم تبیین اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی (ره) در جامعه  

حجت الاسلام اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد  نیز در گفتگو با سبلان ما به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ۱۴ خرداد فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و افکار و مکتب امام خمینی (ره) در جامعه است.

وی افزود: باید ابعاد شخصیتی و سیره زندگی امام خمینی (ره) به نسل‌های جدید بازگو شود گفت: راست گویی، امانت داری، وفا به عهد، پرهیز از تفاخر، پرهیز از بخل ،صله ارحام ، مهربانی با ضعیفان و ایثار و نیکی نمونه‌هایی از صفات امام خمینی(ره) است.

مطالبه‌گری برای احقاق حق، منطق امام راحل بود

حجت‌الاسلام  جابر عزیری امام جمعه شهرستان بیله سوار نیز در گفتگو با سبلان ما به تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل از دیدگاه متفکران غربی پرداخت و گفت: شخصیت بی‌نظیر جهانی امام راحل (ره) سبب شده تا اندیشمندان غربی به سیاست و شخصیت این چهره جهانی صحه بگذارند.

وی  یکی از خصوصیات  مهم و منطق حضرت امام خمینی (ره) را مطالبه‌گری نسبت به حق و حقوق ملت عنوان کرد و گفت: این امر مهم تا آخرین لحظه حیات امام راحل  تداوم داشت و در وصیت نامه سیاسی و الهی ایشان نیز بر انجام ان تاکید شده است.

انقلابِ امام مردمی بود و امام به مردم به معنی واقعی کلمه اعتقاد داشت

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر در گفتگو با سبلان ما به سی و سومین سالگرد ارتحال بنیان گذار نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ابعاد مهم جهاد تبیینی از همه مردم درخواست کرده اند که ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) را بشناسیم تا راه امام از تحریف دشمنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار و حکیمی سیاستمدار بود گفت: امام خمینی(ره) عالمی شجاع و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود،هم فقیه بود، هم فیلسوف در عین حال عارف و ادیبی بود که ندای توحید را به گوش جهانیان رساند و توانست هیمنه استکبار جهانی را بشکند.

این مبلغ اسلامی به تلاش های جریان عبری، غربی، عربی  برای تحریف شخصیت عظیم امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جریان‌های انحرافی مانند منافقین، لایه افراطی اصلاح طلبان، مدعیان عدالت خواهی  همین رویه را در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام باوقار گفت: جریان تحریف، اتهام فقدان آزادی‌های مدنی را به امام می‌زنند اما همگان می‌دانند که انقلابِ امام مردمی بود و امام به مردم به معنی واقعی کلمه اعتقاد داشت همین عامل باعث شد در سال اول انقلاب پنج بار انتخابات برگزار شود.

 مسئولین در  میدان عمل، ولایتمداری خود را اثبات کنند

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر  نیز در گفتگو با سبلان مابه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت:  عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام راحل است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره  همگان را به خدمت به مردم سفارش کرده اند، گفت: رسیدگی به وضعیت محرومین، توصیه اجتناب از اشرافیگری، مردمی بودن مسئولان از توصیه های موکد امام راحل به مسئولان است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) ضامن پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد و عرصه ها است، گفت: انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام راحل که الحق بهترین انتخاب نیز است کشور را در این مسیر نگه داشته است.

وی به میدان های جنگ امروزی اشاره کرد و گفت: تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین فقط لسانی نیست و باید در عمل هم دیده شود.

حجت الاسلام نعمتی به ولایتمداری مسئولان و مدیران اشاره کرد و گفت:  عمل به تمام توصیه ها و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار کار جهادی با روحیه انقلابی و خدمت خالصانه و مجاهدانه به ملت از جمله مصادیق ولایتمداری عملی برای مسئولان است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد