سرویس: اقتصادی
کد خبر: 95714
|
18:03 - 1401/03/16
نسخه چاپی

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل:

آغاز خرید تضمینی گندم در ۴۴ مرکز استان اردبیل

آغاز خرید تضمینی گندم در ۴۴ مرکز استان اردبیل
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل خبرداد:۴۴ مرکز خرید درسطح استان خریدتضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

به گزارش سبلان ما ، علی نوبخت مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان اردبیل از امرور آغاز شده افزود: ۴۴مرکز شامل مراکز خرید ملکی،سیلو‌های بخش خصوصی و مباشر،جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.

وی گفت:درسال زراعی جاری دراستان ۵۲هزارهکتار گندم آبی و۲۲۲هزارهکتار گندم دیم زیرکشت رفته است وبراساس آمار جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۶۰هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است، افزود: گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه ، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

نوبخت درادامه گفت: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل پرداخت بها گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.

وی به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره و افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به‌روزرسانی کنند تا درروند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

نوبخت به زمان برداشت محصولات اشاره و گفت:از کشاورزان تقاضا داریم از برداشت زودهنگام محصولات بخاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنندودر زمان های اعلام شده از سوی همکاران جهادکشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد