سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95796
|
08:15 - 1401/03/27
نسخه چاپی

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری:

فرهنگ در کنار اقتصاد، مهمترین برنامه های دولت است/ رتبه ۲۹ در حوزه سینما زیبنده نام اردبیل نیست/ لزوم گسترش فضاهای فرهنگی در اردبیل

فرهنگ در کنار اقتصاد، مهمترین برنامه های دولت است/ رتبه ۲۹ در حوزه سینما زیبنده نام اردبیل نیست/ لزوم گسترش فضاهای فرهنگی در اردبیل
رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با انتقاد از زیرساختهای فرهنگی استان اردبیل، گفت: اردبیل از هنرمندان وظرفیت‌های انسانی در حوزه سینما غنی است و نیروهای متخصصی دارید اما از نظر زیرساخت نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش سبلان ما ،  محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری شب گذشته در دیدار با استاندار اردبیل با بیان اینکه شرط توفیق سازمان سینمایی توجه به شهرستان و ظرفیت‌ها و استعدادهای آنهاست،گفتد: رئیس جمهور در کنار برنامه‌های اقتصادی دولت به مقوله فرهنگ نیز توجه خاصی دارد به طوری که ریاست کارگروه فرهنگ و هنر را شخصا برعهده گرفته است که یکی از ثمرات این کار گروه رفع مشکلات کانون‌های مساجد و تشکل‌هایی نظیر آن بود.

وی افزود: اردبیل از هنرمندان وظرفیت‌های انسانی در حوزه سینما غنی است و نیروهای متخصصی دارید اما از نظر زیرساخت نیازمند توجه بیشتر است.

خزاعی  گفت: اردبیل با وجود استعدادها وظرفیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه سینما رتبه ۲۹ کشوری را دارد به طوری که فقط دو سالن غیراستاندارد سینما در مرکز این استان فعال است.

 وی ادامه داد: در ترکیه سه هزار و در ایران ۶۰۰ سالن سینما داریم و باید فضایی در استان اردبیل ایجاد شود که باعث توسعه حوزه سینمایی آن شود.

 رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: باید در بیش از ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ظرف چهار سال سالن سینما دایر شود و از شهرداری‌ها انتظار داریم در قبال اجرای فضاهای فرهنگی برای فعالان بخش خصوصی در اجرای فضاهای تجاری تخفیف قائل شوند.

 خزاعی با بیان اینکه سالن‌های سینما در اردبیل نیازمند بازسازی است، گفت: با توجه به مشکل مالی دست اندرکاران آنها سازمان سینمایی آماده است ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز را تامین کند و ۵۰ درصد دیگر نیز از ناحیه استان یا منابع ملی تامین شود.

وی افزود: برای تولید فیلم کوتاه و مستند بودجه تخصیص می‌دهیم و از فعالان سینما و فیلم کوتاه انتظار داریم برای تولید آثار فاخر در موضوعات تاریخی و شهدای شاخص وارد میدان عمل شوند و مسئولان نیز آنان را حمایت کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان فضای روانی جامعه را با هنر و هنرمندان آرام نگاه داشت و هنر از این نظر از اهمیت خاصی برخوردار است.

 خزاعی تصریح کرد: هر فیلم کوتاه که ساخته می‌شود زمینه اشتغال ۱۰ نفر و هر فیلم سینمایی زمینه شغلی  ۷۰تا ۱۰۰ نفر را فراهم می کند و محصولات فرهنگی از این نظر  هم حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ج
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد