سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95824
|
17:24 - 1401/03/30
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل:

قرن جدید بعنوان سده آموزش های مهارتی است/ راه اندازی 55 کد رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل

قرن جدید بعنوان سده آموزش های مهارتی است/ راه اندازی 55 کد رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از راه اندازی 55 کد رشته جدید در مراکز علمی کاربردی استان اردبیل خبرداد و گفت: رشته های تحصیلی این دانشگاه بر اساس تقاضای بازار کار بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه بدلیل مهارت بالا در سریع ترین زمان ممکن جذب بازار کار می شوند.

به گزارش سبلان ما ، داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از افزایش 55 کدرشته  تحصیلی جدید در مراکز علمی و کاربردی استان خبرداد و گفت: هم اکنون دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل در ۱۶۱ کد رشته آماده پذیرش دانشجو است.

 وی گفت:  از این تعداد ۹۴ کد رشته در مقطع کاردانی و  ۶۷ کد رشته در مقطع کاشناسی است.

لطیفی در ادامه سخنان خود به معرفی رشته های جدیدالتاسیس پرداخت و گفت: رشته های کسب و کارهای دیجیتالی، تولید محتوی دیجیتالی، بازرگانی، خدمات مشاوره املاک، مدیریت کسب و کار ورزشی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه پرورش اندام و کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس ، کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، کاردانی فنی مکانیک - تعمیر و نگهداری گیربکس، مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی، کاردانی فنی عمران - راهسازی، کاردانی حرفه ای طلا و جواهر - ساخت زیور آلات با دست، کارشناسی حرفه ای گریم، آرایش و پیرایش مو، کاردانی فنی ربات، کاردانی فنی عمران، نگهداری و مرمت ساختمان، کاردانی فنی توسعه دهنده وب (Front End) و مهندسی برق صنعتی از جمله رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان اردبیل است.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل از قرن جدید بعنوان سده آموزش های مهارتی نام برد و گفت: رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی بر حسب نیاز بازار کار بوده و اغلب فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز سریعا جذب بازار کار می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به استقبال خانواده ها از دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این دانشگاه همپای دانشگاه های سراسری دانشجو  پذیرش می کند  چراکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بر خلاف سایر دانشگاه ها که نظری است،  مبتنی بر مهارت پروری است و فارغ التحصیلان این دانشگاه از توان و مهارت بالایی برای جذب در بازار کار برخوردار هستند.

لطیفی  با بیان اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در اردبیل جذب بازار کار شده و شاغل هستند به بررسی موردی سال 99 اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان سال ۱۳۹۹ مراکز علمی کاربردی استان اردبیل در همان سال اول در رشته مرتبط وارد بازار کار شده و شاغل شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند، گفت: تاکنون ۳۰ هزار دانشجو از مراکز وابسته به این دانشگاه در استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 لطیفی در ادامه سخنان خود از احیا و راه اندازی مراکز علمی کاربردی در شهرستان های مشگین شهر و خلخال خبرداد و گفت: هم اکنون در سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و گرمی مراکز علمی کاربردی فعال است و تلاش می شود با رفع برخی موانع ، با کمک بخش خصوصی مراکز علمی کاربردی در شهرستان های مشگین شهر و خلخال نیز راه اندازی شود.

 رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه ارتقای کیفی و تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین از اهداف این دانشگاه است، گفت: دانش‌آموختگان این دانشگاه به دلیل داشتن مهارت می‌توانند برای خود شغل ایجاد کنند.

وی به سطح مراکز علمی و کاربردی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی ذوب اهن اردبیل قبل از پدیده کرونا ، دو سال متوالی جزو ده مرکز برتر علمی و کاربردی کشور بود و این رتبه بندی جدا از ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور در اریابی وازرت علوم نیز لحاظ شده بود که این خود گویای کیفیت بالای مراکز علمی و کاربردی استان اردبیل است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد