سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95851
|
10:43 - 1401/04/02
نسخه چاپی

بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان مرکزی/ مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان افتتاح شد

بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان مرکزی/ مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید و در مراسم افتتاح مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان در زندان مرکزی اردبیل، گفت:فرهنگ سازی سوق وقف های خیرین به سمت نیازهای تولید و اشتغال استان ، بالاخص در مورد اقشار آسیب دیده یکی از بهترین راه کارها جهت ایجاد اشتغال پایدار و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش سبلان ما ، همزمان با هفته قوه قضائیه و در راستای تحقق تکالیف و سیاست های مرتبط با ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان، رئیس کل دادگستری استان با همراهی دادستان مرکز استان و بیش از ۳۰ نفر از قضات استان از زندان مرکزی اردبیل بازدید کردند.

حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید و در مراسم  افتتاح مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان در زندان مرکزی اردبیل، گفت:  تجهیز کارگاه تراش سنگ های قیمتی و زینتی با سرمایه گذاری خیرین محترم شرکت جاویدان خرد زرّین - بهره بردار معدن عقیق شهرستان نمین - و با همکاری اداره کل صمت استان در محوطه زندان مرکزی اردبیل و با استاندارد های به روز کارگاهی ، راه اندازی شده است و سنگ های اولیه آن نیز از داخل استان تهیه می گردد که با کمک خیرین و ارگان های ذیربط زمینه صادرات محصول نهایی این کارگاه نیز میسّر شده است. مدجویان کارآموز با سپری کردن دوره های آموزش علاوه بر اشتغال در داخل زندان و کسب روزی حلال برای خانواده خود ، پس از اتمام دوره های آموزشی ، گواهینامه بین المللی دریافت نموده و می توانند بعد از آزادی از زندان به درآمدی مکفی برای گذران زنگی خود دست یابند.

حجت الاسلام کثیرلو در پایان ضمن تقدیر از بانیان این کار خیر افزود : فرهنگ سازی سوق وقف های خیرین بزرگوار استان به سمت نیازهای تولید و اشتغال استان ، بالاخص در مورد  اقشار آسیب دیده یکی از بهترین راه کارها جهت ایجاد اشتغال پایدار و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.  

در ادامه، مسئولین حوزه قضایی تابعه نزدیک مرکز استان با مددجویان مرتبط با حوزه های قضایی خود ملاقات نمودند و پس از استماع مشکلات مطرح شده توسط مددجویان، دستورات لازم قضایی را صادر کردند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد