سرویس: سیاسی
کد خبر: 95857
|
19:36 - 1401/04/03
نسخه چاپی

مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی وظیفه دستگاه قضایی است/موجران در تمدید قراردادهای اجازه بهای مسکن  انصاف را رعایت کنند

مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی وظیفه دستگاه قضایی است/موجران در تمدید قراردادهای اجازه بهای مسکن  انصاف را رعایت کنند
ائمه جمعه شهرستان های اردبیل مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی وظیفه دستگاه قضایی دانسته و عنوان کردند: قوه قضاییه در سند تحول قضایی باید متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش سبلان ما ،

مبارزه با اعتیاد مستلزم همت همگانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده، امام جمعه اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه جزو دستگاه‌های بسیار با اهمیت است و انتظار ما از این قوه این است که در ایام حاضر نقش خود را برای لمس عدالت از طرف مردم به‌صورت شاخص ایفا کند.

وی ادامه داد: طبیعتاً در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری همیشه بهتر از درمان است لذا تاکید ما بر این است که قوه قضائیه در حوزه آموزش قوانین در جهت آشنا کردن و روشنگری برای مردم اقدامات سازنده‌تری انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصلاندوز تاکید کرد: قطعاً بخشی از پرونده‌های جاری در صورت فرهنگ‌سازی و آشنا شدن مردم با قوانین کاهش پیدا می‌کند که لازم است در این زمینه تمام متولیان فرهنگی با همدلی دستگاه قضا را همراهی کنند‌‌. 

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: بروکراسی‌های اداری در دستگاه‌های قضایی مردم را دچار زحمت می‌کند از طرفی دستگاه قضایی بخشی از طولانی شدن روند پیشرفت کار در این دستگاه را مربوط به کمبود نیروی انسانی می‌داند بنابراین توقع مردم این است که با استفاده از تفکرات جوانان نخبه حوزه حقوقی، این مشکل رفع شود.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد را بلای خانمان سوز نسل جوان دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند اما واقعیت این است که مبارزه برای از بین بردن ریشه‌های اعتیاد و گرایش به مواد مخدر یک همت همگانی را می‌طلبد.

امام جمعه اصلاندوز در بخش‌های دیگر خطبه با اشاره به گران شدن قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: گران شدن کالاها روزهای سختی را برای مردم پدید آورده است و  انتظار ما از دولتمردان این است که با راه‌حل‌های کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر نسبت به این مورد ورود داشته باشند.

مدیریت شهرستان خلخال در گذشته تضعیف شده است 

حجت‌الاسلام کریم اسدی خطیب نماز جمعه شهرستان خلخال با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: متاسفانه مشکل اصلی شهرستان خلخال تضعیف مدیریت شهرستان در گذشته است که همچنان مشکلات زیادی را بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی‌های پروژه‌های مختلف و عدم اتمام عملیات اجرایی آن، تصریح کرد: مطالبه اصلی امروز مردم، تحقق وعده‌ها، تکمیل پروژه‌ها و توسعه شهرستان در حوزه عمران و  آبادانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با اشاره به بلاتکلیفی پست معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان خلخال بیان کرد: هنوز تکلیف بعضی از مدیران بعد از گذشت یک سال از روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی معلوم نیست.

 حجت‌الاسلام اسدی بر ضرورت تسریع در انتصابات با شایسته سالاری تاکید کرد و گفت: سوال ما از مسوولان استانی و استاندار اردبیل این است که؛ مسوول این همه مشکلات، پروژه‌های برجای مانده، نیمه تمام و بلاتکلیف در این شهرستان چه کسی است.

قوه قضاییه باید متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند

حجت‌الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است.

وی به قضیه اخیر شهرداری و شورای شهر شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: در مورد  یک موضوع متأسفانه شهرداری و شورای شهر خوب عمل نکردند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مردم انتظار دارند وضعیت شهر بهبود یابد و مشکلات برطرف شود ادامه داد: شهرداری نفر دوم اجرایی شهر است بنابراین انتظار می‌رود فرد متخصص و کاردان بر سر کار بیاید تا با اتحاد و همدلی مشکلات را حل کند.

حجت‌الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و اذعان داشت: شهید بهشتی یک مدیر انقلابی و جهادی بود.

وی افزود: قوه قضاییه در سند تحول قضایی باید متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند تا از رضایت‌ مندی مردم برای دستیابی به عدالت و احیای حقوق عامه یعنی مبارزه با فساد، رانت، نظارت بر عملکرد مدیران برای استحکام نظام نوپای اسلامی استفاده کند.

امام جمعه نیر عنوان کرد: انتظار داریم دولت ایران با استفاده از دیپلماسی فعال اقتصادی، از همه ظرفیت‌های ممکن برای خنثی‌ کردن تحریم و شکوفایی اقتصادی ایران و بهبود معیشت مردم تلاش کند.

حجت‌الاسلام نعمتی خواستار برخورد و کنترل گرانی با نظارت مستمر بر بازار شد و گفت: تنها با میدان دادن به مدیران اقتصادی توانمند و دلسوز می‌توان ساختار اقتصادی ایران را اصلاح کرد.

صف‌های طولانی مردم در نانوایی‌های بیله‌سوار قابل توجیه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین جابر عزیزی امام جمعه بیله‌سوار در خطبه‌های این هفته نماز عبادی-سیاسی جمعه این شهر مرزی، تصریح کرد: آسفالت‌ریزی محله کمربندی بیله‌سوار باید هرچه سریع‌تر انجام شود و شهرداری نیز بلوار کشی و فضای سبز محله کمربندی را در اولویت قرار دهد‌.

وی از سفر سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور به مناطق محروم شهرستان بیله‌سوار تقدیر و به شروع آبرسانی به مناطق روستایی منطقه خروسلو توسط بسیج سازندگی کشور در راستای پایان دادن به بحران آب در این منطقه اشاره کرد.

امام جمعه بیله‌سوار با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و با گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، خواستار برخورد جدی دست اندرکاران امر با مافیای مواد مخدر و سوداگران مرگ شد.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به صف‌های طولانی مردم در نانوایی‌های شهر بیله‌سوار گفت: این صف‌های چندین ساعته اصلا قابل توجیه نیست و مسوولان زی‌ربط باید به هر طریقی این قضیه را در کمترین زمان ممکن حل کنند.

موجران در تمدید قراردادهای اجازه بهای مسکن  انصاف را رعایت کنند

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر اظهار کرد: موجران در تمدید قراردادهای اجازه بهاء مسکن و مغازه انصاف را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصاد جهانی و کشور، دولت برای حمایت از مستأجران برنامه‌ریزی کند و مردم هم گذشت داشته باشند، علت اصلی افزایش اجاره بهای خانه و مسکن بنگاه‌های محل تمدید اجاره می باشد.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد به علل افزایش طلاق اشاره کرد و گفت: یکی از علل افزایش طلاق در جامعه عدم مشاوره و دروغگویی زوجین نسبت به یکدیگر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد به بیان علل افزایش قیمت کالاها در کشور پرداخت و عنوان کرد: از مهم‌ترین علل افزایش قیمت کالاها تحریم کشورهای غربی، عوامل کرونا، رکود جنگ اوکراین و توطئه‌های دشمن و کم‌کاری سیاست مداران داخلی و فعالیت عاملان نفوذی در دولت می‌باشد.

امام جمعه پارس‌آباد گفت: به خاطر شرایط جوی آب و هوا و گرمای بیش از حد در شمال استان اردبیل مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با کمبود آب مواجه نشویم.

وی از  بسیج سازندگی در جهت همکاری و حمایت لازم در افتتاح پروژه آبرسانی به شهر اسلام‌آباد تشکر و قدردانی کرد و از مسوولان کشوری و استانی خواست در شرق پارس‌آباد طرح آبرسانی به ۳۲ روستا را عملیاتی و اجرایی کنند. 

مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی وظیفه دستگاه قضایی است

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر درخطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک بمناسبت هفته قوه قضاییه یاد وخاطر شهید دکتر بهشتی و۷۲ تن از یارانش را گرامیداشته واز خدمات ارزنده دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم ، مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی ودانه درشتها کارنامه مثبتی برای دستگاه قضاییه میباشد  واستفاده از قضات برتر درسطوح بالای مدیریتی وحتی برخورد با قضات ناپاک سبب میشود اعتماد مردم به دستگاه قضاییه روز به روز بیشتر شود

وی تصریح کرد: امسال هفت هزارتن قیر در اختیار شهرداری برای مصارف اسفالت شهری استفاده شده وتا پایان مهر ماه قرار هست ۳۵هزار تن قیر در محلات دیگر شهری نیز از نعمت اسفالت بهرمنده شوند از نماینده مشگین شهر نیز خواست با رایزنی از مسوولین کشوری در اخذ قیر رایگان به شهرستان کمک حال مسوولین شهرستان باشند.

باوقاردر پایان خطبه نماز جمعه از کشف حجاب وبدحجابی در برخی مناطق گردشگری وبی تفاوتی مسولین بخش خصوصی گلایه‌مند شده واز ورود دستگاه قضا وبرخورد با این معقوله راخواستار شدو از مردم شریف شهرستان خواستند مواظب باشند دخترانشان در دام وتور افراد بدحجاب و فاسد گرفتار نشوند ونقش چادر وفریضه امر به معروف ونهی از منکر لسانی و برخورد دستگاه قضا برای جلوگیری ازاین فرهنگ غلط بدون اغماض صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد