سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95859
|
16:52 - 1401/04/03
نسخه چاپی

قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان تجلیل شدند

قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان تجلیل شدند
رئیس کل دادگستری استان در مراسم تجلیل از قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان گفت: استفاده از فن آوری های نوین به منظور کاهش اطاله دادرسی و ارایه خدمت رسانی مطلوب به شهروندان از مهم ترین برنامه ها و عملکرد های دستگاه قضایی استان است.

به گزارش سبلان ما ، مراسم تجلیل از قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین قضایی رئیس کل و مدیران سازمان های تابعه قوه قضائیه در ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در مراسم تجلیل از  قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان گفت: استفاده از فن آوری های نوین به منظور کاهش اطاله دادرسی و ارایه خدمت رسانی مطلوب به شهروندان از مهم ترین برنامه ها و عملکرد های دستگاه قضایی استان است

حجت الاسلام  حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان، هفته قوه قضائیه را تبریک گفته، از زحمات و تلاش های شبانه روزی قضات و کارمندان تشکیلات قضایی استان در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان قدردانی نمود.

سپس وی به ارایه گزارش عملکرد و تشریح برنامه های آتی دستگاه قضایی استان پرداخت و گفت: در سال  گذشته در دادگستری استان در شعبات دادسرا، شورای حل اختلاف، محاکم حقوقی و تجدید نظر  به 430 هزار پرونده رسیدگی شده است که دادگستری استان در راستای کاهش اطاله دادرسی توانسته است زمان رسیدگی به پرونده ها را ۲۶ درصد کاهش داده و از ۶۰ روز به ۴۴ روز برساند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه اقدام بر اساس سند تحول قضایی را از دیگر اولویت های مهم دستگاه قضایی استان بر شمرد و خاطر نشان کرد: تلاش برای روز آمدی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای خدمت رسانی به مردم در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ها از مهم ترین برنامه های تشکیلات قضایی استان است.

رئیس شورای قضایی استان، کاهش جمعیت کیفری زندان های استان و کسب رتبه اول کشوری در شاخص های ارزیابی از سوی مرکز و نیز رتبه اول کشوری در استفاده از پابند الکترونیکی در اسفند ماه گذشته و همچنین آزادی 460 نفر از محکومان جرایم مالی و غیر عمد با مبلغ محکومیت چهار و نیم میلیارد تومان توسط خیرین و ستاد دیه استان از دیگر اقدامات تشکیلات قضایی استان برشمرد.

وی روز آمدی دستگاه قضایی استان از طریق بکارگیری فن آوری های نوین از جمله ؛ ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، بروز نمودن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، افزایش برگزاری دادرسی های الکترونیکی و نیز آموزش نیروهای زیر مجموعه برای استفاده از خدمات الکترونیکی قضایی را از مهم ترین رویکرد های دستگاه قضایی استان برشمرد که به جد دنبال می شود.

در پایان این مراسم از قضات و نمونه تشکیلات قضایی استان تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد